FÖRSTA VUXENGUMMISTÖVLARNA

   En sådan regnig dag som i dag är jag riktigt glad att jag äntligen har köpt ett par gummistövlar till mig själv. Jag har faktiskt aldrig ägt ett endaste par vuxengummistövlar.
Jag hade nog sist gummistövlar när jag var 11-12. Eller var det ännu tidigare ? Vi hade i alla fall potatisland fortfarande då.
 Jag har liksom aldrig känt behov efter gummistövlarna. Tills nu då. Så  jag köpte ett par vita med hästen på på loppis fär 40 kr. 
 Och nu använder jag de jätte mycket. Kan inte förstå hur jag klarade mig innan. De är hemst bekväma och fötterna är torra när man kommer hem igen. 
 Varför väntade jag så länge med att köpa gummistövlar till mig själv ? Gillade jag gå runt med blöta fötter eller ? Hur tänkte jag liksom ? För det regnade ju inte mindre innan jag köpte gummistövlarna.