FREDAGEN

   I dag har hela familjen varit lediga. Barnen har sommarlov och MANNEN var pappaledig. 
Carmen Ly sov över hos en kompis i natt och de sjöng i dag för pensionärerna i Örebro. Så henne såg vi inte alls i 24 timmar.
Men vi andra har varit på Dollar Store öppningen i Hallsberg.
 Oh vilken härlig butik. MANNEN sa att det är som en mini Ullared. Gisses om det är något liknande i Ullared så kommer jag bli galen där. OK galnare än vanligt. Jag kommer behöva 30 kundvagnar för alla saker jag vill köpa. Minst 30.... Det är kanske tur för MANNEN att vi aldrig har varit i Ullared för annars skulle vi behöva flytta till större hus för att få plats med alla Ullareds fynd.
 Så klart hade de några bra öppningserbjudanden på Dollar Store i dag, men även deras ordinarie priser var bra. Barnen fick krama pingvinen där och fick även godis av honom. Sen lite längre fram bjöds det på fika också. Barnen hade riktig fest i dag..
 
 
Vi åke dit för jag var nyfiken på den nya affären så klart, men jag skulle ju bara titta. Och det gjorde jag också. Fast jag handlade nog mer än vad jag tittade. Så mycket fint. Men jag fösökte tänka praktiskt och köpte en massa tråkiga saker också som toapper, tvättmedel och tamponger.. Sånt där är aldrig roligt o lägga pengar på, men nu fick man ju i alla all mer för pengarna..
 
 Framför butiken fick barnen hoppa hoppborg gratis...
 
 
Fast ja Lillemannen har missförstått det hela med att hoppa hoppborg. Han bara låg där och lät andra hoppa fast då `´hoppade`` ju även hans kropp upp o ner...Är det den lates sätt o hoppa hoppborg??
 
 
Jessica o Tessy njöt i allafall fullt ut..
 
 
Sen tog vi en snabbis på Netto och köpte massa frúkot o grönt som är billigt där och sen blev det en snabbis hem o lasta ut alla inköpta saker och sen snabbt till IKEA  för jag skulle titta på en rullbord där vilket de inte hade inne så klart så det fick bli lunch i stället.
  Mmmmm gott med hästköttbullar Tessy...........
 
 
 Efter maten så är det ju glass så klart och Lillemannen ska alltid luta sitt huvud åt vänster när han äter glass. Så även i dag. Varför gör han det ?
 
 
Och varje gång blir han lika överraskad att glassen är kall...Fiskminne ??
 
 
Resten av dagen har vi varit hemma.
Barnen har lekt, ritat och tittat på Eldorado. Och nu sover vartenda en. Bara jag vaken som vanligt. Tio minuter till. Sen ska jag sova för om det är fint väder i morgon så ska vi åka till Gustavsviks uteanläggning som ska ha öppning i morgon och då har de gratis entre med massa skojjiga aktiviteter till barnen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Victoria

Dollarstore är ingenting i jämnförelse med Ullared finns inget som slår Ullared :)

Svar: sv. Ja, jag har hört det. Har ju aldrig varit på Ullared, men vill så åka dit.
Kadri

knodden.blogg.se

Ullared e bäst... Du måste dit snart! :D Söta bilder :)

AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring