GLAD PATRIOTISK MIDSOMMAR

  Glad Midsommar till er alla.
Här har vi storhandlat till Midsommar hela gårdagen så jag har absolut inte haft någon tid för bloggen och i dag ska vi åka till fondgård och dansa runt stången och sen till vänner i Skogaholm för att äta oss till paltkoma.
  I Estland firar vi med midsommar fast inte i dag. Och vi har ingen midsommarstång. Vi har en stor eld i stället . Eller ja, vi har en stor och en liten för den lilla ska man hoppa över . En lång o krånglig tradition som jag inte har tid o förklara om just nu för vi ska åka om en halvtimme.
 Men så glad jag blir när varje år vid midsommar säljer COOP estniska nationalblommor. Det är som att ta med sig hem  en liten knippe hemland. Så nu pryder de matrummet o luktar gott.
 
 
Och på mig kommer jag ha denna klänning i dag. Fyndade den på Marieberg förra sommaren under en 50 lapp. Ni förstår ju att jag var tvungen o köpa den. Blå,svart o vit..som Estniska flaggan..
 
 
 
   Så där patriotisk är man i dag ja.
Och nu tänker vissa....asso de där invandrare kan aldrig bli bara som oss svenskar och måste hela tiden drälla med sin kultur hit o dit. Japp så är det. Jag bara måste drälla med min klänning som ser ut som estniska flaggan och hålle er nu..Jag tänker INTE äta sill i dag heller. Vilken skandal..