IMORGON ÄR DET ÄNTLIGEN DAX

  Japp. Äntligen så är det dax o åka till Gröna Lund imorgon. Gissa om barnen har väntat o längtat ...
Men Tessy har nog längtat extra mycket. Hon ska ju äntligen få åka barnradiobilar för allra första gången och dessutom gå först i kö som ringtig VIP gäst...
 
 
Det var ju så att förra året när vi var på Gröna Lund skulle Jessica o Tessy åka barnradiobilar men Tessy var för kort visade det sig vid mätning. Hon blev så ledsen. Hon grät som en flodhäst och absolut ingenting hjälpte för att få henne på bättre humör. Men medans Jessica åkte så kom kvinnan som jobbade där med denna fina förtursbevis som Tessy kunde använda när hon hade växt till sig lite. Och vips så blev hon glad och har frågat sedan dess när hon blir stor. Så mäter man nämligen om man är stor eller ej när man är 4 år.
Kan inte åka barnradiobilar= LITEN
Kan åka = STOR
 
Men hur fint är det inte av Gröna Lund o fixa såna förtursbevis . Och man kan åka gratis dessutom. Och gå i förtur o allt.....Barnen blir glada av att få en sådan bevis=föräldrarna blir glada. Alla glada o nöjda och kan fortsätta o åka runt o spendera pengar . Och dessutom förväntar ju de inte att någon vettig människa skulle ha kvar denna bevis till nästa år. Sånt tappar man ju bort...
 Men se där har de inte träffat mig inte. Ja, jag tappade bort, men sen letade jag..hela 2 dagar letade jag och till slut hittade jag beviset. Och blev så glad så. Som ett litet barn på julaton. Och allt för att Tessy skulle få åka gratis radiobilar en gång(som det inte redan våre gratis med en åkband man fick gratis från Mc donalds) Ja, ja men hon får gå först i kön.....EN gång..Och det är ju värt 2 dagars letande när man vände upp o ner i hela huset...
Ja sa ju att vettiga människor tappar bort sånt och jag har ju aldrig påstått att jag är vetig direkt...