DEN ÄLDRE DAMENS CHOCKERANDE UPPTÄCKT...

  På vägen hem från dagis mötte Lillemannen o jag nästan varje morgon en äldre dam i 4-5 veckors tid. Hon brukade säga att Lillemannen är söt o gullig och att hon skrattar fint. Ja damen i fråga brukade säga HON till Lillemannen trots att han är aldrig klädd i varken klänning, kjol eller annan klädespagg eller färg som skulle för det minsta tyda att han skulle vara en hon. Och jag brur mig inte.Hon kan ju tro vad hon ville. Däremot blev jag väldigt förvånad över vaför damen i fråga trodde att Lillemannen var en flicka.
Så härom dagen, det var nog en vecka sedan, möts vi vid trafikljuset.
Damen säger till Lillemannen: Jag väntar på dig så får du trycka.
Sen vänder damen mot mig:  Så söt hon är. Fast jag säger alltid hon , men det kanske inte är en hon.
JAG: Nej, han är en pojke.
DAMEN nästan som att hon inte tror på mig: Vekligen ? Så killar kan också få ha lockigt hår. Det viste ja inte.
 Så skakar den äldre damen på huvudet och går över gatan o tittar några gånger över axeln som jag hade precis berättat för henne att Lillemannen var en UFO.
Något som är ännu konstigare är att efter den dagen har vi aldrig mer sett den äldre damen som vi annars brukade möta nästan varje dag. Undrar om hon fick hjärtinfarkt hemma efter denna ckocerande upptäckt att killar kan också ha lockigt hår ?