IKAST ETIKET

Fick hem min beställning från Ikast Etiket härom dagen. 
Ni som inte vet så är Ikast Etiket ett familjeföretag som säljer namnlappar, armband, nyckelband, etiketter mm..
Snabb leverans o bra varor. Allt passar inte alla, men jag har äntligen hittat något som funkar för mig o vår familj.
 
Som ni säkert vet så är jag inte så förtjust i just namnmärkning av mina barnens kläder o saker. På dagis vill de ju alltid att alla kläder ska vara namnmärkta. Så när Carmen Ly gick på dagis så köpte vi en gång några namnlappar man skulle sy fast på kläderna. Det resulterade att jag sydde fast 5 stycken o sen blev det inget mer med det. Lapparna var superfina, men jag hade helt enkelt varken tid eller tålamot för det. Funkar säkert för många andra, men inte för mig.
I ren desperation så köpte vi sen en märkningspenna. Jag märkte två plagg o glömde sen den på matbordet o Carmen Ly ritade med den överalt. Så då gav jag upp o märkte inte ett enda plagg vilket alla gånger inte var så smart för faktum att barnen tappar bort saker ibland är något som bara hör till vardagen.
Och även om de inte tappar bort de så kan de bli lite förvirrade  för vilken leksak, matlåda, bok mm är deras när alla har precis likadan som det oftast blir med populära saker som just nu när alla tjejer gillar Monster High här. Alla vill ha allt med Monster Hig på och då kan det bli lite svårt o veta vilken av alla dessa matlådor är just Jessicas.
 Så nu ska jag namnmärka hennes matlåda o flaska med dessa självhäftande märken som tål maskintvätt. Enklare o bättre än så kan det knappast bli tänker jag. Finns HÄR.
Bara o klistra fast. Inget o sy eller någon penna som barnen kan sno o sen leka tatuerings studio med.
 

Att barnet försvinner i en nöjespark eller  affären är rena rama skräckupplevelsen för en förälder. Jag brukar inte tappa bort våra barn. Dels för att de brukar faktiskt lyssna och stanna där de ska o dels för att vi har vanligtsis bra koll över de. Men det har hänt att det har varit så mycket folk som har trängst på marknad mm ibland och barnet har helt enkelt släppt handen när det har blivit så trångt och då drabbas jag nog av större panik än barnet. Jag är en riktig hönsmamma när det gäller sånt.
Vi var faktiskt en gång länge länge sedan på en antikmarknad i Askersund och de hade auktion där. Mycket folk o trångt. Carmen Ly måste nog ha varit en 4-5 år gammal. Hon stog bredvid mig. Jag visste inte ens att hon var borta först när auktionsroparen ropade ut att de har en liten flicka till salu. Hur mycket vill ni bjuda frågade de ?
Och då tittade jag bredvid mig o Camen Ly var borta. Hemskt pinsamt var det och gissa om jag hade skuldkänslor. Men hon var inte ledsen eller något tack o lov.
Vi hade ju hela tiden stått på samma plats o tittat på auktion, men hon hade sett en fågel o gått efter den och så hade hon vänt ryggen o inte sett oss längre. 
Tack o lov att det löste sig snabt. Tänk om hon hade gått vilse o inte vetat vad hon heter o var hon bor. Ja sånt vill jag inte uppleva igen så jag  har köpt såna här armband till småttingarna för säkerhets skull. Bra o ha när vi går till Lek o Buslandet eller är på en större tillställning. Bättre o vara säker så att när de försvinner så kan någon vuxen i alla fall ringa så att vi kan hitta de igen. Skuldkänslor kommer man ju ha så det både räcker o blir över ändå, men barnet kommer i alla fall snabbt till sina föräldrar o hinner inte bli panikslagen..
 
Finns o köpa HÄR.
Finns i flera mönster. Som med det mesta från Itkas Etiketer så blir styckpriset billigare destå fler du köper.
 

Eftersom jag inte har tid o om jag är helt ärlig så prioriterar jag helt enkelt inte o namnmärka ALLA barnens kläder. Men vissa kläder försvinner på dagis/skola oftare än andra så de är nästan en nödvändighet o märka, men jag vägrar o stta o sy i timmar små lappar så därför passade dessa strykmärken mig perfekt. Finns HÄR.
Väldigt tydliga instruktionern både på hemsidan om hur man beställer och vilket text man vill ha på skyltarna samt får man hem tydliga instruktioner hur man använder de.
Jag är nöjd, livet en nypa lättare och barnen vet vilka fingervantar av alla dessa rosa magiska vantar(som alla har tydligen köpt en storpack av precis som vi o alla ser precis likadana ut) är just deras. Och sen vet de också att deras kläder är märkta med en lapp som har en liten hund på eftersom de små inte kan läsa ännu. Det är faktiskt mycket smart att märken har en liten bild på för just småbarnen.
 
 
Jag hittade verkligen mycket fint där. Hade jag haft min butik kvar hade jag beställt fina presentband, logobad o etiketter till kläder därifrån. Mycket mycket billigare än på tryckeriet här i Kumla. Jag mins att jag gav en halv förmögenhet på lappar till kläder på tryckerit här. På Itkas Etiket hade jag fått samma etiketter för 20 % av priset. 
Så ni som har butik eller tillverkar egna armband, mössor mm som många gör i hobby basis så är det verkligen värt o kolla in på deras hemsida. Det blir mer proffsigt med en snygg skylt/lapp på saker.
 
Nu ska jag klistra vidare här. Får se hur många minuter det tar för mig o klistra fast en lapp på alla barnens matlådor/flaskor/väskor mm. 10 minuter ?? 15 ??
Men ni ska ha en bra tag så länge.
Solen skiner här i dag o inte en nypa snö ännu. Precis som vi gillar det..Snönn kan gärna hålla sig borta tills julafton.....