INTE ETT DUGG SMARTARE EGENTLIGEN

    Jag har inte haft på datorn ett par dagar för att ta lite data ledigt och om jag är helt ärlig så viste jag egentligen inte heller vad jag skulle skriva. Jag vet att vissa av er har väntat sedan torsdan för att veta hur det gick för MANNEN min, men faktum är att vi vet inte. Men det ser inte så illa ut som på den här bilden. Jag lovar. Vi var bara på Childres Upptäckarhus i Hallsberg....
 
 
  Som sagt vi vet inte mycket mer nu än vi visste förra veckan.
Läkaren ringde egentligen redan på onsdag o frågade MANNEN om de förra operatonerna och när han har haft de och hur han vill ha det i framtiden. MANNEN sa att någon långtidssjukskrivning kommer inte ens på tanke. Han tänker inte ligga hemma o vänta tills de ska ha sina långa vårdköer hit o dit o att de ska tänka i evigheter. Läkaren sa att de kanske måste gå in i hjärtat med någon form av kamera o kolla innan operationen. Ärligt talat lät det hemskt läskigt så jag lyssnade inte så noga när MANNEN förklarade hur såna undersökningar går till. Men jag fick en känsla att MANNENS läkare har inte så mycket o säga till kirurgerna för de är mera som gudar o bestämmer hur de vill. Det kanske inte är så, me det är så jag uppfattade det. Läkare sa att han ringer efter mötet på torsdag så får vi veta vad som bestämdes.
 Så kom torsdagen och jag var minst sagt nervös. Åkte till matten halv fem o läkaren hade inte ringt än så jag kunde inte konsentrera mig alls där. När jag slutade vid halv sju o MANNEN hämtade upp mig så sa han att läkaren hade ringt.
 Det blir ingen operation innan de vet exakt vad som har hänt. De vill ha lite mer kött på bena innan de öppnar upp honom. Det är ju trots allt en stor operation. Så först ska de göra någon slags speciell röntgen på hjärtat i olika vinklar och utifrån det bestäms det vad de kan göra näst. Blir det klaffbyte ska de även byta något annat också. Kommer inte ihåg exakt vad det var. Men det lät mer som att om vi nu ändå håller på o gräver i dig så kan vi väl byta ut några fler delar..
 Som jag förstår så ska det bestämmas om operationen gör något nytta. Alltså mår han inte bättre efter operationen är det ingen i dee o göra det. Hjrätat kanske är allmänt så dålig så bara klaffbyte hjälper inte.
 Då blir det hjärtbyte sa läkaren. Och vi alla vet ju att nya hjrtan växer på träna så det är bara o ta en...Folk dör av att vänta på en organ. Människor vill gärna ta emot en , men inte ge.
MANNEN protesterade emot o sa att han ville inte ha en ny hjärta för levnadslängden för den är 10 år, men läkaren sa att det är inte så längre. Nyförtiden var det ca 13 år. 
 Så som sagt blev vi inte ett dugg smartare. Det är bara o vänta o se vad som händer efter röntgen. 
Läkaren ville ännu en gång sjukskriva MANNEN , men han vägrar. Han ville inte ligga o inget göra. Ja blir ju ändå inte bättre av att bara ligga argumenterar han emot. Men sen när vi är o handlar och han är helt slut bara för att gå o handla så svär han o säger att det går inte och han får fan sjukskriva sig ändå. Men dagen efter så går han till jobbet ändå. Jag är ju fan ingen man om jag inte ens kan jobba säger jag.
 Hans envishet o starka vilja har ju egentligen hjälpt honom o överleva. Inte många barn som föddes i början va 60-talet med en sådan hjärtfel överlevde. Och många av de som överlevde operationen blev hjärnskadade. OK där kan vi kanske diskútera om MANNEN ändå blev skadad på något sätt, men det är inte bevisat medicinskt i alla fall. Det är bara vi i omgivningen som ibland undrar på hans tankegångar. 
 Så nu är det inget annat än bara vänta och ta det som det kommer. Men livet ska inte stanna av för det här. Lillemannen ska fylla två på söndag och vi ska ha en mysig liten familjekalas bara oss, MANNEN, jag o barnen.
Det ska bli skoj. 
Men nu ska jag pyssla vidare här. Måste fixa lite saker till kalaset så att jag inte sitter uppe halva natten sen igen.