HÄRLIGT

  Det kändes jätte härligt o få hem MANNEN i går. Han åkte in på söndag efter lunchen och ringde inte först vid nio. Även om jag viste ungefär vad som var fel så var jag ändå super nervös. Med hjärtsjukdomar vet man ju aldrig. Ena sekunden kan man må lite dåligt och i andra kan man vara dö. Sånt kan gå supersnabbt. Fullt friska människor kan ju till o med dö i hjärtinfarkt blixtsnabbt.
   Men som tyr var det inget annat fel än som förra gången han fick åka in. ``Bara`` hjärtflimmer som kom med förkylningen. Eller ja, bara o bara, men det kunde ju varit värre.
  De la in honom och gav honom medicin genom droppen och hoppades att det skulle gå över. Förra gången hjälpte det ju inte så de fick göra en elkonventering då, men den här gången gick det bra med bara medicinen. Förmodligen för att han inte väntade lika länge med att åka in. Ibland hjälper det o tjata hål i huvudet på honom..
 Sen gjorde de för säkerhets skull en ultraljud på hjärtat för att se att det inte är något annat som har blivit sämre och det hade det inte. Sen tjatade han sig själv hem(inte förvånad alls där, han hatar sjukhus) och kom hem i går eftermiddag med Subway Take Away till lilla mig. Så himla gulligt av honom.
 
 
   Käns skönt o ha honom hemma i igen. Eller hemma o hemma. Pappskallen(han förtjänar faktiskt detta namn just nu) har åkt till jobbet i dag. De sa på jobbet också att han borde stanna hemma o ta hand om sig själv, men han lyssnar inte. Han sa att det var mera jobb o vara hemma än vara på jobbet. Jag vet inte om han tycker att det är jag som är jobbig eller om det är barnen ? Gissar att det är jag.
  Men skit samma. Jag är inte ens arg på honom för att han åkte till jobbet. Känner mig bara så där lättad att det inte var något värre. Hade han kommit hem och sagt att han har köpt en motorcyckel eller att han ska åka på långresa för 3 veckor med jobbet hade jag också förlåtit honom. Fast förmodligen hade jag sålt motorcyckeln så snart han vände om och bytt alla lås på huset innan han kom hem från sin långresa...
 
Victorias Jul

Skönt att han mår bättre och har fått komma hem. Aldrig roligt när någon i ens närhet är sjuka och måste in på sjukhuset