INGEN MÅNDAG UTAN TOKMÅNDAG

Så självklart hade vi en även i går...


   
   På tal om att vara tokig så håller jag inte bara o bli tokig. Jag håller o bli helt galen. Jag har matteprov på torsdag. Den mest omfattande provet denna termin. Matrialet från boken är på hela 80 sidor. Sen har vi 6 prov till under teminen, men de är bara hälften så stora. Alla dessa tal o bråk o prefix o binära tal o bråk ..Sa jag bråk redan ? Ja som sagt. Jag håller o bli helt galen och oavsett hur mycket jag läser så kan jag ändå ingenting.
I går kväll satt jag o läste en uppgift o frågade mig själv vad man ska göra här då. Det stog att man skulle beräkna och plötsligt visste jag inte ens vad ordet beräkna betyder. Snart kan jag inte ens 1+1 längre. Den som sa att man aldrig kan läsa/öva för mycket hade fel. Man kan bli alldeles förvirrad o tom i huvudet av för mycket lärande. Eller jag kan det i alla fall. Någon som är likadan ? 
Nej, nu måste jag klä mig o ta småttingarna till dagis/skola för 5 timmar o sen ska Lillemannn o jag läsa lite matte. Jag börjar ana att han skulle klara provet bättre än jag.  Får jag inte godkänd så kommer jag straffa mig själv med loppisförbud på lördag. Får jag godkänd så köper jag något fint till mig själv på Nice. Kanske rena rama rädslan för att behöva missa loppis får mig kanske o göra bra på provet på något konstig magiskt sätt. Hoppas, hoppas, hoppas.
Det krävs 40 % rätt för att få godkänd och godkänd är det enda jag behöver. Högre krav har jag inte för att komma in på den utbildningen jag vill. Ni kanske tänker nu att 40 % är väl ingenting. Ju det är JÄTTE mycket ska ni veta. Jag vet att man ska inte ursäkta bort sin dumhet, men nu råkar jag faktiskt vara en båtflykting som inte har läst matte på 14 år och som dessutom ska göra det på egen hand för det finns inga lektioner på kvällstid och på räknestygan som är på 2 timmar i veckan på torsdagskvällar träffar man läraren bara 10-15 minuter. Så inte många chanser o få saker o ting förklarade. För sig vet jag inte ens om det skulle hjälpa om matteläraren skulle flytta in hos oss o försöka o lära mig det där med primtal 24 timmar om dygnet.
Resultatet kanske skulle bli det samma ??
 Nej, nu måste jag börja klä mig. Vi hörs när vi hörs..
Victorias Jul

Vilken mattekurs läser du? Jag har lyckats ta mig upp till matte 4 nu och första kapitlet är verkligen svårt. Kolla in denna sidan http://www.matteboken.se/ där har jag lärt mig massor

Svar: sv. Oj matte 4 låter inte lätt. Duktigt av dig.Jag har precis börjat läsa matte 1 b. Det räcker mer än väl med denna matte tycker jag. Håller redan på o bli galen.
Ja, jag har varit inne på matteboken. Den är bra. Sen har jag köpt medlemskap på mattevideo också. Där är det många videos.
Kadri