MIRAKELTORSDAG

   Förra torsdan var en riktig mirakeltorsdag. Då hände det något som har faktiskt aldrig hänt förut..
Mannen fick göra något han inte har gjort ett endaste gång sedan Lillemannen föddes nästan två år sedan. Ni skulle aldrig gissa vad det var. Eller skulle ni ?
Nej, han fick inte dammsuga. Inte diska heller..Nej, han tvättade inte kläder. Såna mirakel händer inte över en natt......Det var något mycket bättre. Något jag trodde han aldrig nånsin skulle göra..
wait for it..wait for it...
Han fick byta bajsblöja..Ja, det är sant. Och han överlevde..men bara nästan....
  Han ringde till mig när jag var i skolan för att berätta att Lillemannen har bajsat.
Och vad ska jag göra åt de ? Ta min osynliga helikopter o flyga hem o byta bajsblöja lite snabt o flyga tillbaka för att fortsätta o delta i lektionen ?? Eller ???
 Nu råkade det bara vara så att även Carmen Ly inte var hemma . Annars hade han ju betalat henne så hade hon bytt, men den svikaren var ute o sålde jultidningar.
  Så han hade absolut inget annat o göra än bita hop o byta blöjan. Ja för sig hade han ju kunnat o ställa Lillemannen i badkaret tills jag kom hem, men den lille har ju lärt sig o klättra så han hade nog inte stannat där länge..
Och för att göra saker värre så var det inget litet bajs som fanns i blöjan, det var en sådan upp till nacken ni vet, en sådan mos som är överalt.. ja ni fattar..inget för kräkmagade.. 
Men det gick bra. Han fixade det kalant och alla barn hade överlevt när jag kom hem. men MANNEN såg lite grå ut..
 
OK jag måste dock erkänna en sak, jag matade Lillemannen med lite katrinblommor dagen innan..dumma mig...muhahahah
 
ETT OLYDIGT BARN SOM FICK FÖR SIG O BAJSA NÄR MAMMA INTE VAR HEMMA...
 
 
Decdia

Vänta nu... första bajsblöjebytet?! Oj shit! Batman hade nog försökt att få mig att bytta det eftersom jag ju är utbildad bajsblöjebytare (på vuxna dock, nu snackar vi helt andra mängder och lukter) men icke att jag gått med på det!!

Natti

haha, skulle säga duktig lilleman ;)

Toktanten Elin

Haha, här kör jag stenhårt med att när gubben kommer hem efter jobbet så är "bördan" hans. Jag byter mellan 6 - 16 och han därefter. Ungarna lägger sig 19 så brukar inte hinna bli många =P