ÄNTLIGEN ÄR JAG RÄDDAD

Läste i går den här kommentaren i inlägget nedan av någon som kallar sig för Linn (jag försöker o sluta blogga, men det här var något som jag kände att jag behövde svara på för att visa min tacksamhet)

Vilken underbar blogg. Du är så vacker och dina barn lika så. Men....den här mannen är allt för gammal för dig. Du skulle kunna få så mycket bättre. Jobba och leva ett självständigt liv med dina barn. Ha tid för vänner, egna intressen mm.


Svar: Först vill jag tacka dig för att du gillar min blogg och tycker att jag o mina barn är vackra och sen vill jag tacka dig att du har äntligen öppnat mina ögon så att jag kan äntligen se att MANNEN är för gammal. Jag ska genast lämna honom o skaffa mig ett jobb o massa vänner. Äntligen kan jag bli som alla andra och sluta o vara en sån patetisk loser. Kan jag flytta in hos dig med mina vackra barn ? Vi kan bli bästisar ? Ja menar nu när du är min skyddsängel och äntligen har räddat mig från min misär. Tänk vad hemskt jag har haft det o behövt o leva med en sån gammal man för det att man blir kär i en människa och inte i ett kön, ålder, utseende eller arbete är väl bara en myt ... Men jag måste göra dig lite besviken. Jag är inte så vacker egentligen. Det där är bara massa spackel o photoshop och skulle du se mig på morgonen när jag är nyvaken skulle du springa åt andra hållet...


Ok nu var jag kanske lite elak,men sergöst. Ja tack jag vet att min man är äldre än mig. Det har jag vetat i snart 11 år. Du glömde att han är för sjuk också. Han har medfött hjärtfel, klaffprotes som dessutom läcker, pacemaker, diabetes och massa andra åkommor. Han kan dö när som helst faktiskt. Men han är inte dö än och om det är OK med dig så vill jag hemskt gärna leva med honom ett tag till. Snälla får jag ? 

Snällaaaa !!!

Ja vist skulle jag kunna få det så mycket bättre. Gräset är alltid grönare på andra sidan och Herr Glooney väntar på mig. Eller ja han är ju också för gammal förresten. Vem ska vi ta då ? Du kanske har en bror ?

Jobba o leva ett självständigt liv ? Ja jobba har jag gjort var inte mer eller mindre självständig då än jag är nu. Har inte för övrigt tid o jobba heller för jag pluggade halvtid i höstas och ska plugga heltid på distans på vårterminen. Ska samtidigt ta hand om mina barn och min alltför gamle man. Han ska också ta hand om mig och barnen för så gör familjerna som älskar varandra oavsett siffrorna på passet. Sen ska han jobba också så klart för att vi behöver något som kallas pengar. Jag studerar utan studielån så det är han som betalar för mig men det gör mig inte mer eller mindre självständigare än honom. 

Ha tid för vänner och egna intressen ? Ja se där jag har de vänner jag behöver. Jag behöver inte ha en massa vänner. Har ingen som helst intresse för att sitta o dricka latte nånstans. Inget fel på det, men det är inget för mig. Och när det gäller o skaffa intressen? Ja jag har massor av intressen. En är faktiskt o sova vilket jag ska göra alldeles strax. Sen älskar jag o laga mat o baka. Jag vet att de två saker är inte så populära intressen när man är kvinna för då är man ju automatiskt blivit tvingad till det tycker många, men hade jag nu varit en man hade det vist varit en annan sak. Men skämt o sido så har bakning varit mitt intresse sedan jag var liten och det skulle jag kunna hålla på med hela dagarna. Jag älskar o pyssla o fixa med hemmet. Jag älskar o titta på filmer, läsa böcker, fota och skriva berättelser. Älskar o fixa barnkalas o gå på loppis. Men de är kanske inte intressen ?

Min engelska lärare säger att jag borde bli skribent för någon damtidning för hon tycker att jag har talang för sånt. Min mattelärare däremot tycker att jag borde bli ekonom eller något bättre för han tycker att jag har talang för matte. Men vad vet de. 

Jag själv vill bli dagisfröken för jag älskar barn.

Jag trodde att vi människor hade rätt o välja vilket liv vi vill leva, men nu ser jag att jag har valt fel. Jag har blivit förälskad i fel man och kastat bort mitt liv genom att ta hand om mina vackra barn. Men nu har jag sett ljuset. Mach. Com here I come ...en man i perfekt ålder sökes. I morgon ska jag söka jobb, ta upp en ny hobby(yoga kanske ?) och skaffa minst 5 nya vänner. Då är äntligen kraven för att bli lycklig fyllda...

Äntligen börjar mitt rätta liv. Hallelujah...


Förlåt om jag verkar lite elak, men någon gång ska man faktiskt få säga i från.

PS. MANNEN om du inte har förstått det än så är DU FÖR GAMMAL FÖR MIG bara så du vet liksom. Men jag tänker inte lämna dig. Jag tänker o vänta tills du dör så att jag kan få ärva all din förmögenhet...hela hundralappen är bara MIN, MIN MIN..tänker inte dela med nån. 


Maria

Hej kadri, jag alskar din blogg, jag ser mig i dîna texter.jag ar mamma, invandrare och forsoker alska mitt liv..du far mig le aven nar du pratar om trakigheter .tack for din arlighet.du ar stark,du vagar vara dig sjalv.

Hörni!

Bra svarat!

Eric

Lite tråkigt inlägg att skriva detta på när du fått en sån dum kommentar.
MEN! Du är otroligt vacker! helt galet!!! Råkade komma in på din blogg när jag skulle googla upp LIDL potatisgratäng haha, hoppas du får en fin dag med din familj.
//Eric 22 Umeå