HÅRT ARBETE

 
    MANNEN är barnvakt.
Ja man KAN vara barnvakt till sina egna barn har han bestämt sagt.
HAN vaktar barn= BARN VAKT.
 Och detta är ett enormt hårt arbete ska ni veta. För när en man är barnvakt så är han barnvakt o inget annat. Han tvättar inte, han lagar inte mat o han plockar inte upp leksaker. Han har inte tid med sånt. Han har full koncentration på att vakta de där BARNEN. Eller ja så kan det också se ut så här när MANNEN min är barnvakt...
Tjejerna leker med Petshops i övervåningen. MANNEN ligger på soffan o Lillemannen sover på hans mage. Ni ser vad tufft jobb MANNEN har. Man kan verkligen se hur svetten rinner och hur musklerna får arbeta. Eller så rinner svetten för att det är hög sommarvärme och att han har en 18 + kilos monster(även kallad Lillemann) liggande på hans mage. De enda gångerna hans muskler jobbar är när han trycker med fingrarna på fjärkontrollen för att byta kanal eller när han sträcker handen i chipsskålen. Ja det där med att vakta barn är slitsamt. Inte konstigt då att han är tacksam för att få gå till jobbet på måndagar för att vila upp sig från den tuffa husarbetet på helgerna. 
Ne nu var jag orätvis. MANNEN vaktar inte bara barn på helgerna ska ni veta. Han GRILLAR också. O grilla gör man bara när man står vid grillen o vaktar köttet...ja man måste faktiskt ha koll på den o vända på steken emellanåt. Viktigt jobb ska ni veta.
Att inhandla köttet, lägga den i marinad o servera den färdiggrillade köttet är ingenting med själva grillning o göra så det får jag äran o ta över. Jag tackar för denna stora ära.
Men som en riktig man så ser han också till att saker o ting bygs o repareras i huset, att bilen får nya däck och att gräset blir klipt. Ja han ser till att det blir gjort, inte att han praktiskt gör det själv, men han anställer någon för at göra de..som en smart chef. Han har anställda som gör det hårda jobbet o sen tar han all ära själv så klart. 
Men all denna taktik han har är ju så himla samart. När man inte gör så mycket från början så får man ju så mycket beröm o alla säger hur enormt duktig man är så snart man gör det minsta lilla. Ni vet när en två åring går på pottan så tycker vi ju att det är så himla duktigt gjort av denna lilla plutt. Inte aploderar jag varje gång MANNEN går på toa. Hemskt orätvist tycker han..
För sig försökte jag en gång berömma honom precis som jag gör med Lillemannen. Så när han hade gått på toa stog jag i hallen o aploderar o klappade honom på huvudet. Han tyckte att jag hade blivit galen...Han är aldrig nöjd. Ger jag inte beröm så vill han ha det. Ger jag beröm vill han ringa 112.
Men jag vet ju hur det är med beröm. Jag har fått en massa beröm när jag lärde mig svenska..Hemskt orätvist tycker mannen igen för han har faktiskt kunnat svenska i 50 år och inte har han fått beröm för det..inte ett endaste gång faktiskt. 
Jag har också fått beröm för att jag målade om tjejernas rum. Tänk kvinna o målade så himla duktig...men sen tycker ingen alls att jag är duktig de övriga 350 + dagar om året när jag är barnvakt åt mina 4 barn o MANNEN...
 
 
 
 
Anonym

Vad är problemet????jag är snygg också men det skrev du inget om.
mannen