GÅR ALLA TELEFONFÖRSÄLJARE PÅ SPEED ???

  Är det bara jag eller finns det någon mer som tycker att telefonförsäljarna verkar gå på någon dråg ? Och dessutom kan de inte ta ett NEJ.
  En telefonförsäljare som jobbar för Egmont ringde hit i dag. För det första pratade hon så högt så jag fick tinnitus. För det andra pratade hon så snabbt och var så uppspeedad så hon verkade gå på dråger. Jag kände mig stressad bara att lyssna på henne. Hur som helst berättar hon super- super snabbt att man FÅR 10 nummer av Kalle anka och att man FÅR en dvd film som kostar 249 kr i butiken och hon berättar detta minst  5 gånger till. När jag då plygsamt frågar henne vad man får betala för allt det man FÅR enligt henne så kostar det 198 kronor. Jag säger att jag är inte intresserad, men tydligen tar inte speed påverkade tjejen nej för svar och börjar bomba mig med frågor som TYCKER DU VERKLIGEN ATT DET ÄR DYRT MED  198 KR FÖR ALLT DET DÄR ? TYCKER DU ATT DET ÄR INTE PRISVÄRT ? SKA VI INTE GÖRA EN BESTÄLLNING ÄNDÅ ?
 Jag sa att jag är inte intresserad och la på. Hur svårt är det o ta ett nej. Eller finns det någon oskriven lag någonstans att man måste köpa allt skräp telefonförsäljarna försöker o lyra på dig ? I så fall har jag missat detta , men ni får ursäkta mig . Jag är ju trots allt en dum båtflykting och kan inte alla svenska lagar så bra....