FLYTTKARUSELL

 
 
 Känns som igår när småtjejerna bodde i detta rum. Det var sommaren innan vi fick Lillemannen när Tessy flyttade in till Jessicas rum och vi gjorde om lite innan flytten. Förra året var vi dock tvungna o göra om ännu en gång i rummet på grund av skadorna i badrummet bredvid som sträckte sig även till tjejernas rum. Så nu har rummet  lila väggar o även lite möbler har bytts ut. Men nu ville tjejerna inte bo ihop längre vilket betyder att det ska fixas om igen. Jessica ville flytta till lilla rummet i nedrevåningen. Problemet är bara att där har vi en walk-in-closet just nu. Den ska i sin tur flyttas till min verkstad. Och verkstan då ? Ja den ska kastas ut helt enkelt. Jag har ändå inte tid o fixa något där nu när jag pluggar. Och tiden som blir över från pluggandet vill jag spendera med barnen och inte i verkstan. 
Så därså med det är flyttkarusellen igång igen för tretusende gången.
Varje gång vi har gjort i årdning i någon av barnens rum så tänker jag att nu är vi klara med det här för alltid, men sen så har vi fått fler barn och då har det flyttats runt på barnen o renoverats och sen har ju barnen bivit äldre och fått nya önskemål o behov och nu vill Jessica få ett alldeles eget rum och då ska hon få det också tycker jag. Vi har ju möjlighet så varför ska hon inte få det då?
Jag vet ju hur viktigt ett eget rum kan vara för ett barn. När jag var barn o delade rum med min bror så var mitt högsta önskan att en gång få ett alldeles eget rum. Ja tänkte att när jag blir stor så ska jag få det. Rummet skulle jag måla rosa, så klart, o ha guldigt glitter på kuddarna..det rummet ska jag fixa till mig själv...nån dag...när jag blir stor....