IPHONE

När Carmen Ly försökte tjata till sig en ny mobil härom dagen.
 
CARMEN LY: Men mamma min mobil dampar ju. Den är sämst.
JAG: Du får ingen nu mobil. Det räcker med den iphonen du har.
CARMEN LY: Men den är så gammal. Jessica kommer säker få en iphone när hon är 8.
JAG: Nej det kommer hon inte. Det låvar jag.
JESSICA: När får jag en egen telefon?
CARMEN LY: Inte innan mig. Jag gick i trean när jag fick en telefon o då fick jag en vanlig så du ska INTE få en iphone först. 
JAG till Carmen Ly: Om du vill ha en ny mobil får du köpa den själv. Jag köpte min första mobil själv o jag var 21 .
MANNEN: O jag var 30.
CARMEN LY: Men när ni var små fanns inte ens mobiler. Nu har alla mobil.
MANNEN: Det är massor med människor som har aldrig ens pratat itelefon.
CARMEN LY: Vart då?
JAG: I Afrika till exempel.
CARMEN LY: Vad använder de sina iphones till för då ?
 
Ja när man är tonåring i Sverige tror man vist att ALLA människor i hela världen äger en egen iphone...