SISTA BARNMORSKE BESÖKET

 Eller jag hoppas ju att det blev det sista. Sesam är beräknad till 3 oktober, måndag, så jag hoppas ju att han kommer snart. Mannen har bestämt att han ska komma på söndag klockan 17:55(fråga inte mig varför just då ). Han har sagt att är leverans bestämt så är det och inga förseningar accepterar han inte. Då blir det straffavgift förstår ni...
 Blodtryck 120/70. Så hög blodtryck har jag nog inte haft sedan tonåren.
 Hjärtljud 140
 Vikt + 13 kilo. Hälften av vad jag hade med Jessica när jag gick upp 25-26 kilo och då föddes hon redan i vecka 37. Det skulle nog ha blivit över 30 kilo om jag hade gått över tiden.
 Symfusmått hade minskat. Jag sa ju att hon måste ha mätt fel förra gången eller så har Sesam krymt.
 Fick också lite skäll att jag inte åkte in till förlossningen några dagar sedan när Sesam rörde på sig jätte lite i två dagar. Man borde alltid kolla upp sånt sa hon. Men jag gick på min magkänsla och trodde ju att allt var bra så jag var inte orolig. Ibland måste man lita på sin magkänsla. Vilket för sig är jätte konstigt att jag gjorde just då för jag är väldigt orolig av mig när det gäller bebisar i magen. Men nu har ju barnmorskan kollat upp allt så allt är bra med Sesam.
 I dag känner jag mig alldeles konstig. Förvärkar både i mag o rygg. Fötterna är alldeles varma och jag svettas som en kvinna som har kommit i klimakteriet. 
 Hoppas, hoppas, hoppas att han kommer snart.....
Emma

Tack!



Förstår din längtan efter eran bebis, men snaaart är han hos er:)

Natti

snart så, mycket snart ;)