HETA ÄMNEN

Sitter o surfar runt just nu bland mammabloggar.
Det hela började med att jag skulle BARA kolla på de där nya familjernas bloggar från Familjen annorlunda och då hamnade man i en annan blogg genom en länk..och sen i en annan..och en till... Och nu har man varit inne i minst 50 stycken. 
 Förytom att alla har så i helsike söta barn verkar det skrivas om samma saker. De heta ämnena verkar vara just nu jämställhet(börjar bli trött på denna tjat nu), ordet HEN(jag tycker det är bättre med han o hon, gammaldags o yråldrad jag vet) och sen det där med kvoterad föräldraledighet.
 Och då slog det mig att jag hittar inte ett enda en som tycker o tänker som jag gör. Är det därför jag inte har några ``mamma vänner ``?
Varför kan jag inte vara som alla dessa mammor o bara hålla med ? Varför tycker jag inte som alla andra ? Vad fan som är fel på mig ??
 
Sarah

Du är bra precis som du är och behöver inte låtsas för att vara någon annan, det är ju det bästa med dig?!

Alla tillhör inte dessa "märkeskläder, dyra vagnar, sitta och fika hela dagarna mammorna", definitivt inte jag, och ärligt? Jag är hellre

Sarah

ensam än låtsas vara ngt jag inte är.

Man hittar de man tycker om på annat håll, OM man har behov det. Och då är man det bästa, helt och hållet sig själv!

Anki

Nej, det är absolut inget fel på dej och hur du och din familj lever er vardag. Jag är väl gammaldags själv men så är jag 55 plus. ´Din vardag innehåller mer och ger mej mer att läsa än om jag skulle gå in på en mammablogg, där allt kretsar om jämnställdhet och annat trams. Ännu är vi inte så jämnställda att männen kan amma och ingen livmoder har de heller och kommer heller aldrig att få.

Det är bara att se på djurriket. Hanen jagar, honan tar hand om sina ungar.

Reinfeldts ungar och andra större herrar och damers ungar, blir uppfostrade via mobil telefoner. Ingen mänsklig kontakt, När man läser om din vardag känner man dess värme och den sarkastiska galghumorn som har en underton av kärlek mellan dej och din man.

Gomorron och kram till dej,

Natti

Absolut inget fel på dig! Håller med de två ovanstående talarna. Håller med dig faktiskt :)

Tarja

Jag har inte varit några mammabloggar mer än din på länge, anledningen till att jag inte gör det är just det det du skriver i ditt inlägg. Mina barn är en HON och HAN ingen hen...

SV. till Sarah

sv. Där ser man. Någon som tycker som jag. Du har så rätt. Jag behöver inte massa vänner, men ibland våre det roligt med någon som skulle vara mera som jag. Men här verkar alla bry sig mera om dyra vagnar o ännu dyrare märkeskläder än saker jag tycker om o prata. Känner mig lite som en enam varg ibland.