RETRO/ VINTAGE BARNKLÄDER

    Alla som känner mig vet att jag är ganska så loppisberoende. Eller ja beroende är nog ett starkt ord. Jag överlever nog utan loppisbesök o loppisfynd..nån vecka i alla fall. Eller ja, jag vet inte faktiskt om jag skulle överleva det för jag har nog inte provat.
Om jag inte besöker de vanliga storloppisarna på lördagar så blir det Myrorna eller Bra Begagnat och om allt sånt är stängt så finns det ju alltid Tradera o Blocket.
Mest oväntade fynd kan man dock göra på kvartersloppisar. Specielt i såna områden var det bor både äldre som håller på o sälja sitt hus de har bott i sedan Kungen föddes men även småbarnsfamiljer som har köpt det mesta på IKEA o HM. Där kan man ju både hitta nytillbverkade leksaker o kläder men även en pryl från 1930 som man tycker är fin men som varken fungerar eller som man har någon som helst användnngsområde till och ibland ärligt talat vet jag inte ens vad saken jag precis fyndat för en 20 lapp är till för. Men säg inte det till MANNEN. Han har inte riktigt förstått det med prydnadssaker...
Det jag tycker är dock svårast o hitta på kvartersloppisar är just lite äldre barnkläder. Kläder som är tillverkade före år 2000. Har man tyr så hittar man någon enstaka plagg på en kvartersloppis, mer kan man dock hitta på Myrorna o Bra Begagnat. Här i Närke i alla fall. Dock kan det kosta en o annan slant och vara i ganska så dåligt skick. Men ibland, så har man tyr..
 
Den här jackan hittade jag på Myrorna förra året för  bara 45 kronor. Jessica hade den förra året och nu fick Tessy ta över den. Tycker den är riktigt fin och var i utmärkt skick.
 
 
 
 
Den här klänningen hittade jag också på Myrorna. 30 kr fick jag ge för den. 
 
 
 
Det här är det finaste fyndet jag har nog gjort på Myrorna nånsin tror jag och den kostade bara 30 kr. Lillemannen använde det förra sommaren och han var så fin i den. Tyvär så är den för liten nu. Har inte bestämt mig än om jag ska behålla den eller lägga ut den på Tradera. Det kan ju bli fler barn i framtiden..
 
 
 
Som sagt hur söt som helst..
 
 
 
 
Den här klänningen fick Jessica i klädpaket i lördags. En fynd för en tia på en garageloppis här i Kumla. Den här har hon bestämt sagt hon ska ha på sig på båten..
 
 

 
 
 


 
 
 
 
 
 
Amanda Niclasson

Jättefina kläder! :)

Olivia Nilsson

Fin blogg du har!