MANNEN OCH JAG VID FRUKOSTBORDET

Vi sitter o äter frukost.

JAG: Jag är allvarligt sjuk.
MANNEN: Ahah ?!?
JAG: Ja jag är SOCKERBEROENDE.
MANNEN: ???????
JAG: Ja om alkoholism är sjukdom och man är därmed beroende av alkohol så är jag också sjuk fast sockerberoende.
MANNEN: ????????????
JAG: Men lyssna nu. Jag måste varje dag ha något gott inte sant ? Då måste jag därmed ha socker och är därmed SOCKERBEROENDE. Och när man är beroende av något då kan man inte göra något åt det och är därmed sjuk.
MANNEN: Ahah och vad ska man göra åt en sån allvarlig sjukdom då ?
JAG: Du får köpa med dig  en muffins varje dag du kommer hem från jobbet.
MANNEN: Och det är medicinen då eller ?
JAG: Nej, det är alldeles för sent för medicinering. Sockerberoende är så pass alvarlig sjukdom så om man har blivit drabbad är man fast resten av livet.
MANNEN: Då får vi väl åka o fika då. Vi vill väl inte att du ska lida stackare.
JAG: Ja jag får offra mig igen. Det är inte lätt o ta medicinen varje dag.
MANNEN: Mediciner `????
JAG: Ja. Bakelser så klart.
MANNEN: ???
JAG: Du vill väl inte att jag ska bli abstinent ? Då får jag hålla socker nivån uppe o äta en bakelse om dagen. Jag vet hårt jobb men SOMEBODY`S GOT DO DO IT.
MANNEN: Men kom då. Jag vill inte att du ska dö på väg in till konditoriet.


ps
Hon är inte bara sockerberoende. Gissa vilka fler behov hon har.
Det är många så det är svårt att gissa fel
mannen