GOD KAFFE/TE

Jag måste bara rekomendera en kaffe till er. Fast egentligen är det en te-EAST INDIAN SPICE - CHAI TE . CHAI betyder ju te på ryska så det är väl te.
För mig påminner den lite som de nestcafe pulver capputchinos, men mycket mycket godare.
Tet kommer från ESPRESSO HOUSE och kan förmodligen bara köpas i deras kafeteerier. 1 burk kostar 79 kr och innehåller 340 gramm chai te pulver.
Ingredienser som svart te, kardemumma,kanel, nejlika, ingefärarörsocker och honung kan man bara inte gå fel med.
Man tar 2 msk ulver och blandar i en kopp med lika delad mjölk och vatten. Kan drickas både varmt och kallt. Jag föredrar varmt.
Ni måste bara prova den. Jag lovar den är jätte god.
Visst är den lite dyrare än vanligt kaffe, men när man tar en kopp då och då räcker det länge ändå. Och lite vardagslyx behöver man ju ibland.
Förpackningn är ju så vacker och tet doftar så himla gott..




Senaste tiden har vi trötnat på vår favorit GEVALIA MILEA så vi har köpt bönor och malt själva. Kaffet blir på något sätt fräshare. Hur det nu ska se ut, men gott är det i alla fall.
Men så är jag ju kaffe galen också. Men det ska ju förhindra alzhaimers så jag får kylla på det.

Isabel

Vilken lyx, jag har själv inte fått i mig kaffe än men nu var mannen snäll nog att sätta på bryggaren ^^

Föräldrabloggar

Kolla in vilka våra gästbloggare i sommar blir, avslöjas idag!