MANNEN HADE LUGN MYSKVÄLL

I dag köpte vi massor med gått till fredagsmys. Det blev gula kivin. Jag visste inte ens att det fanns såna. Vart har jag bott ? Det kan man ju undra. Men så söta och goda de var. Och en annan sak jag fick lära mig i dag. Man kan skära kivisar i 8 bitar. Hur hade jag aldrig kommit på det? Jag som alltid har krånglat med kivi ätandet. 


  Vi köpte även jordgobbar och joghurt och den nya Wallander filmen.
 






 
Allt var färdig för en riktig mys kväll.
 Och då ringer Jempa och vill prata. Jag kan ju inte säga nej så samtalet blev en timme lång. Under hela telefonsamalet  försökte Jessica ta telefonen . Hon hoppade upp o ner och försökte o få tag på den. Ett o annat gallskrik kom ur henne. För säkerhets skull  för det var ju risk att jag hade inte förstått att hon vill också prata i telefon.
 Carmen Ly gick runt hela tiden och frågade SKA VI ÄTA NU ? SKA VI ÄTA NU ?
 Till slut hade Jempa pratat om allt och inget och vi kunde börja med vår myskväll. Ja en liten stund i alla fall.
 Plötsligt ville barnen äta jordgobbar. Då skulle jag fixa det. Sen var det mera kivis, fixade det. Sen var det kladdiga munnar och händer efter jordgubbar. Sen efter schoklad, joghurt etc. Torkat, tvättat fick jag sätta mig igen. Sen vill Jessica tvätta Ninens öron, sen tassar , sen sitt egna finger. Men inte allt på en gång. Hon väntade när jag hade satt mig på soffan då kom hon på att det var något annat hon ville också. 
  Carmen Ly tjatade om filmen och allt annat möjligt som att vilken dag det är imorgon, vilken färg är den klänningen i någon film(minns inte vilken) och om Jempa ska med imorgon. Det var jag ju jätte intresserad av när jag försökte titta på filmen. Men bar är som de är och man får ju svara annars slutar de aldrig. Eller det gör de inte då heller för en fråga och svar kan relatera till 2 frågor och så vidare. För svarar du att det är lördag imorgon frågar de om det inte är fredag. Eller när blir det söndag...
 Men kvällens höidpunkt var när jag skulle till toaletten för att kissa. När man har barn gör man aldrig de privata sakerna privat. Som att duscha och raka sig har man ofta sälskap. Likadant när man går på toaletten. Precis då har de något viktigt o säga. Som i dag när jag satt mig ner och skulle kissa då kom Carmen Ly och tjatade på ena sidan och Jessica på andra sidan. Samtidigt försökte Jesica stoppa huvudet i pottan för att kolla vad som händer i där inne. Som bonus spolade hon toaletten också hela tiden.
  Senare på kvällen när jag gick och skulle göra samma sak igen följde Jessica med och då ville hon också sätta sig på sin potta. Jag blev ju glad för det med poterit går inte så bra. Då kissade hon snabt och vad gör hon då ? Hon försöker o tömma det på stora pottan. Det var bara ett litet problem. Jag satt på den.Men det verkade hon inte bry sig om , tömma skulle hon. Jag fick då vara snabb så jag inte fick allt det goda på mig. 
  
 Så där mysigt myskväll hade jag. För mysigt hade jag för mina barn är bäst även om de är lite besvärliga ibland. Filmen såg jag litegran och det är ju alltid något.. MANNEN den verkade inte lida av min springande, städande, fixande och barnens tjat. Han satt bra där på soffhörnet och drack kaffe. Hoppas att han inte fick kaffe i halsen, den stackaren.

HOPPAS NI HAR HAFT DET BRA I DAG(oj redan lördag. I går då)

KRAM KADRI

_________________________________________________

Det gick bra med kaffet skönt att du tänker på mig
mvh
mannen

Sara

hehe lugnt ;)

Ida

Sv:

Okej, men då ska jag ta och kolla in hennes sida, tack =)

Anonym