NU ÄR DET BRATZ VARNING

Vi har varit i Marieberg i dag och handlat lite och sen unnat oss en lyxig fika i  ESPRESSO HOUSE.  Billigt var det ju inte, men  så himmelsk gått. Jag har haft mycket o fundera i dag så jag ville unna min kropp o själ lite extra. Jag tycker jag var värt det.
 
ESPRESSO HOUSE  har så himla goda kakor och kaffe.
Jag drack en tjaj latte. MUMS-MUMS och åt en rabarber paj fylld med vanilj sås. Låter gott eller hur ? Jag lovar att det smakade ännu bättre. 
 MANNEN åt en encitron maräng paj, men det var inte min smak. Inte hans heller, men har man betalat en förmögenhet för den ska det ätas upp. Hur äklig den nu än var.
 Barnen fick var sin MER(de kommer nu älska oss mer ?) och en stoooor kaka.
 MANNEN  drack också någon slags kall dryck med mjölk och bär vet inte vad det hette men gott var det.
 Vi hade riktigt trevligt i vår lilla fikapaus i den lyxiga kafeterian och jag kände mig som en riktig BRATS famil . Ja, tills Jessic ville hoppa på soffan, Carmen Ly började sjunga och jag  hävde fram tutten för att amma. Då  såg vi ut de lantisar som vi är.





Efter handlandet (2 gånger in i COOP för hjärnan var inte med första gången) åkte vi till slut hem. MANNEN var lite små irriterad för jag hade grundlurad honom dit och det blev inga byggmatrial köpta och det var ju därför vi åkte dit. Men vem bryr sig? Jag fick ju köpa skor och det är väl det viktigaste.
 I bilen säger CARMEN LY plötsligt att hon har fått farliga märken på fingrarna. Då kollar jag så klart, ytterst tveksam på saken. Jag ser inget och säger till henne att det finns ju inga märken.
CARMEN LY: Men Kadri de här ränderna, de är farliga.
JAG: Ja, de där små. Vad har du gjort då ?
CARMEN LY: De är farliga.
JAG: Nej de är det inte. Du har väl hållit på plastpåsen eller något.
CARMEN LY: Nej. Jag satt på handen.
MANNEN: Snälla skjut mig.
JAG: Så lätt ska du inte komma undan.

Då sätter mannen på radion högt och det spelas rock klassiker. Alla diggar och bonkar med huvudet upp o ner. Jessica viftar med pekfingret och ser så himla rolig ut.
Om ni såg en volvo åkande och hela familjen viftade med huvudena och händerna in i bilen då var det vi, MUPPFAMILJEN,  på väg hem. Håll då bort er. Det kan smitta !

thakock

haha...ni verkar ha det ganska ok ju! Kanske kunde övertala min gubbe att barn e mysigt =D Han e lite svårflörtad... =)

M

fin blogg! :D

Josefine- Nybliven mamma

Får önska er en trevlig helg, hoppas på lite svalare i helgen så dom små orkar med dagen också.



Tarja

Jag har oxå handlat idag, men glömde hälften... får ta det imorgon istället.

Malin-Hockeyfruga

hahaha vilken härlig dag ni haft då..! hihi!

ha en finfin kväll!

Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Åh vad härliga ni är ändå -rått men hjärtligt passar verkligen på er, med betoningen på det härtliga:.))

Ida

Sv: Ja jag håller med.



Det låter som om ni har haft en trevlig dag iallafall :)

YAIYA

tack kära du :) vad mysigt med fika ute med de små

Nettan

Ha ha ! Du undrade var vi bodde då det har hänt så konstiga saker hos oss.

Ja , det kan man ju undra. Här händer det inte ett skit i vanliga fall och nu bara......

Vi bor i alla fall i hässelby !!!

soffie

trevlig blogg,

å va goa barn du har:O)

IDA WARG

E H is the shit :) Deras smörgås med kycklingfilé och bacon är godast!!!