Anonym

jo. Vilken vecka började ni köpa bebiskläder?

min syster tror på sådan skrock och säger att man ej ska handla innan man är i 6-7 månaden för annars kan de betyda otur.

Emma

jo. Vilken vecka började ni köpa bebiskläder?

min syster tror på sådan skrock och säger att man ej ska handla innan man är i 6-7 månaden för annars kan de betyda otur.

Bröllopsbloggen

vilken härlig blogg du har, slumpen tog mej hit är själv en 3 barns mamma med alldeles för lite tid :-p

kika gärna in mina bloggar



www.misstessan82.blogg.se



kram

Emma

Jo min syster frågade mig sist vi var på leksaksmagasinet och fårgade om jag inte skulle köpa sådant smycke, så sa jag näe, jag väntar. men ja tror inte jag orkar bära runt på sådant. och jag har inte velat bära halsband sen ja blev gravid för ja blir lätt illamående.. men sen sa min sambo något annat som jag inte heller vet om ja skA TRO på!



Han sa att hans far berättat att man ska lyssna på en speciel sång varje kväll innan du ska sova så kommer bebisen bli lugn av de, och sedan när barnet är fött, så sa min sambo, att när barnet sen hör den sången så förstår den att man ska sova och bli då lugn.



Men jag vet inte riktigt om man ska tro på de heller.



Sen ville jag ha en vagga som man hänger i taket i sovrummet, men de ville ej min sambo , för då tror han barnet kommer vilja bli vaggad till sömns hela tiden och kommer börja gråta då man slutar vagga.

Min tanke med vaggan var att när barnet vaknar på natten så kanske man kan sätta vaggan till gung så barnet somnar om men man ska ju inte vagga hela tiden. Vad tycker du om vagga?



Jag har inte vågat ta hem några bebis grejor eller kläder pga att min syster pratar om den skrocken hela tiden!



kram

emma

där barnet ska ha sitt rum har vi nu hobby rum så vi ska måla och allt sådant. Finns de nån speciel regel eller så när man ska börja med barn rummet?



Längtyar tills ja ska börja med de, måla, planera osv vidare:)



kram

Moa

Lätta på ditt hjärta i min blogg idag!

var en av dom första som gör det<3