Vad då Självgående ???

I dag är det ju nationalsdag och vanliga loppisar är stängda. Thomas hittade dock en gårdsloppis i Kumla. Dagen var räddad och jag fick en litten loppis runda trots allt.
Thomas hittade en självgående gräsklippare för 150 kr(han säger att det är billigt), jag köpte en liten gunghäst(20 kr)  tror jag ska måla den vit eller turkos blå, en dockvagn(40 kr) blev det också. 
 Hemma igen tog Thomas ut gräsklipparen direkt och började pilla med den. Tessy var hungrig och skrek i bilen, Jessica ville komma ut, jag skulle ta ut maten och allt annat från bilen , men Thomas pillar med gräsklipparen i lugn och ro. När jag då hade fixat allt frågade han om jag inte skulle klippa gräs ??? Ja så klart kan jag det. Jag hade ju inget annaf för mig i alla fall.Mina nöjen får jag hålla på med i fritiden. Då startade han gräsklipparen, men inte gick den själv  inte. Jag fick ju köra med den som med vanlig gräsklippare. Ska inte en självgående gå själv ??? Tydligen inte. Men varför är den självgående då ??. Då slavade jag  och bad att det skulle börja regna. Jag sa att jag skulle till o med städa inomhus om det bara skulle börja regna så jag slipper eländet(sen kan man ju säga efteråt att man höll fingrarna i kors).
Efter 10 minuter började den ``NYA`` gräsklipparen ryka och PUH färdig var den. Vad skönt tänkte jag. Men Thomas tog fram den gamla och då var det bara o fortsätta med klippningen. Vad omtänksam han är och ser till att jag ska få motion.
 Efter ett tag var mina böner besvarade och vi kunde komma in för man kan ju inte fixa trädgården  i spöregn.
O vad synd då jag som ville så gärna......

 Men nu ska jag försöka o gömma mig så att Thomas inte hittar mig  för solen har kommit ut igen och vi vet vad det betyder.