VARFÖR ÄR MÄNNISKOR SÅ ELAKA ??

Jag har funderat på det idag, det med elakhet. Jag har blivit uppfostrad med ordspråket: Gör inte det till andra som du inte vill att andra ska göra åt dig. Det är ganska bra sätt o leva tycker jag. Jag har försökt o lära samma till mina barn , men har märkt ofta att när de är snälla mot andra barn får de inte samma snällhet tillbaka.
 Varför är det så ?  Är det för att människor inte kan se att det går bra för andra människor. Då måste de jävlas och förstöra. Eller är det så att de har så mycket fritid så de inte har något annat o göra än ställa till det för andra människor? Vad är det som driver en människa så långt så att den gör allt den kan bara för att jävlas.  Vad är syftet med det ?
 Tänk vad många gånger man hör att grannen har ringt till sos utan anledning och mamman har blivit av med barnen. Även om det är bara  för en dag blir den mamman ledsen och förtvivlad för den dagen. Och barnen, de får sova på ett okänt  ställe. 
 När jag tittade på förra säsongens grandfeiden förvånades jag varje gång över att det finns såna människor som vill förstöra för andra. Oftast handlade det ju om så små saker som att häcken var för hög, hunden lät för mycket eller att någon gick naken i sitt eget hem. Och när granfeidens var där då kom det ju oftast fram att det hela pågick  bara för att ena parten ville jävlas. Istället o prata med varandra som vuxna människor ville de bara ringa och anmäla varandra.
 Nu tjatar jag om min underbara granne igen. Vi hade ju fått bygglåv från kommunen. Grannen sa ingen. Vi sågs många gånger och han var knäpp tyst. Han visste att vi skulle bygga, det hade vi pratat om med honom. Nu väntade han tills bygget hade börjat och sen när plattan var byggd kom han och skällde ut byggarna och sen åkte till kommunen och skällde ut de. Så klart gjorde han också en överklagan mot nyvarande bygglåv. Komunen sa att det finns 99 % chans att vi får bygga som det var bestämt innan, men de måste först ha en möte, men nu är ju alla på semester. Så länge skulle bygget ha stoppats.  Vart skulle jag ta så mycket pengar o betala till byggarna så länge de väntar ?? Det visste han ju så klart att vi inte har råd med det. Vi gick därför  med på hans vilkor och fick  riva  bygget så det blev  30 cm kortare. Vad han vinner med det förstår ingen. Men han har nu fått som han ville så han måste väl vara glad. Eller ?? Men  jag undrar så klart vad han hittar på näst ?
 Om jag nu skulle vilja bli en TV stjärna och hamna på grannfeiden skulle jag hitta på massa saker för att jävlas tillbaka, men jag har varken tid eller lust med det. Dessutom tycker jag tt jag är äldre än 5 år. Vem kunde tro det ? I mina tankar är det bara barn som kommer på såna jävelskper. Jag trodde att vi vuxna löser  våra problem så att vi pratar med varandra, men jag hade väl fel.
 Nu ska jag inte tjata mera om min snälla granne. Ska gå och lägga mig på vår nya spikmatta och drömma bort alla troll, grannar och pinkande barn. 
 
Janet

Jag gick på ultraljud för några dagar sedan :)

Ida

Sv:

Ja, jag tycker skorna är jättefina också. men kanske lite väl dyra .

Sara

Ja de hade vatt nått, snacka om att man hade hällt i sej allt, dock tog jag ut ilskan på o smörja sadeln, (jag som hatar) men de måste göras:D tack för tipset dock.

Angående grannfejden, ja va ska man säga om de egentligen, dom e ente kloka!

Mia

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

gudrun hall

hejsan! med tanke på att jag bott på eran gata en gång i tiden och då har det alldrig varit några problem med grannarna!!!! men jag hade vägarna förbi för några månader sen och såg hur det såg ut på eran gård så kan jag förstå grannarnas reaktion. det ser inte så bra ut, det ligger skräp och skit i på hela gården. det är väl bättre om man tänker till hur det ser ut runt omkring innan man yttrar sig?? eller har jag fel??



M.V.H Gudrun som saknar skeppners väg....