26:E NOVEMBER

God morgon till er.
Vilket hemskt väder ute. Regn, regn och ännu mera regn. I helgen är det första advent och det är inget snö ännu. Det skulle bli jätte  tråkigt med Jul utan snö. Känns som snö o Jul går ihop på något sätt.
Det skulle inte vara en riktig jul utan snö. Jag förstår inte hur folk kan fira jul i varma länder. Det skulle vara konstigt om jag skulle ta in julgranen i juli värme och då sitter vi o svettas och äter julmat o delar ut presenter. Man måste nästan frusa lite vid jul och dricka varm glögg o äta pepparkakor så man blir snällare.  Mannen köpte en hel burk med pepparkakor och jag har ätit upp allt, men inte blev jag snällare klagar han. Han måste klaga till konsumentverket sa jag. Det måste vist vara något fel på dessa pepparkakor.
 I väntan på snö och den riktiga vintern  fortsätter det regna och kanske får vi lite frost om vi har tur...

Gun

Jag vill ocså ha snö till jul. Det blir så fint och ljust och det hör till med snö.

andreakarolina

Godmorgon!



Längtar till snön jag med, idag ska jag göra pepparkaksdeg och om jag blir snällare av de pepparkakorna kan jag skicka receptet till dig ;)

Dock har jag en känsla av att du redan är snäll och go!



Ha en fin dag!

kram AndreaKarolina

attis

Hallojs vännen. Nu är jag tillbaks. Hoppas nu att det ska fungera här ett tag. Vistt fasen är det tråkigt väder. Ha det bäst.

Kramen

K

hehe jo, men rent fysiskt känns det som folk har den fördomen. Efter mina knän började krångla så mycket de senaste 5 åren så har jag gått upp i vikt av det - eftersom jag tränade en del förut och efter allt det där vissa dagar inte ens kunde promenera. Så ja, jag upplever att min övervikt gör att folk är fördomsfulla och tror man är lat och ligger i soffan och käkar chips hela dagarna =P



Sjukgymnastiken verkar ta bra iaf! =D Idag har jag världens träningsvärk just runt knäna - på ett bra sätt =P hehe



Hoppas du får en bra dag! =)

mina

Godmorgon.Ja vi får allt hoppas på lita snö inför julen detta år..i alla falla för alla barnen..Ha en skön dag.kram

K

Jo jag vet, folk lägger sig i så mycket!!!



Haha hur vet du det? =P Har ju bara ansiktsbilder på bloggen i stort sett =P Jag är 169 lång och väger över 90 kg tyvärr... =P Men ja, jag bryr mig mest för min egen del, vill ju vara där som jag trivs , det är ju det som betyder nått - skiter i vad andra tycker, men det är ändå störigt med folks fördomar.

Janne

Du ser, inte ens kung Bore gillar julen så han ser till att det inte finns någon snö för att resten av världens vuxna befolkning ska tröttna och inse att julen inte är ett kommersiellt jippo utan en högtid för släkt och familj att samlas för att slappa, äta gott och må bra ihop.

Men visst, eftersom man ändå blir påtvingad julen så gör det ju ingenting om det är vitt ute. :D

till Janne

sv. Vem är kung Bore ?? Påtvingad ? av vem då ?

Tror inget på att du har alldeles för stor mage. Hur kan du då klätra upp till EMs fönster ?

Anki

Jag klämde i mej nästan en hel burk pepparkakor igår , så himla gott med mjölk till



Kram

När mötet sker skriv så jag får höra hur det går

Janne

Kung Bore är det samma som kung vinter: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kung_Bore

Påtvingad julen blir man av samhället och dom allra flesta människor som tillhör det.



Men jag har ju aldrig lyckats klättra upp till henne. Som närmast kom jag till hennes granne som också hade fönstret öppet men hon bodde på första våningen. ;D

FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!

sv; Naw, tack så jättemycket! :D

till Janne

sv. Men du vet väl att riktiga män väger över 90 kg ?

Men låt sammhället hålla med sitt. Du kan ju åka o fiska istället.