29:E SEPTEMBER / BAKDAG

I går hade vi bakdag. Bakar jag då bakar jag rejält. Det blev en apelsin kladdkaka en shoklad kladdkaka, pumpa limpor och ost muffins. Så himla gott om jag nu får berömma mig  själv. 
 Det tog 2 timmar o baka och 12 timmar o äta upp allt. Börjar jag äta då ka jag inte sluta.Tvångstankar . Mamma har ju alltd sagt att tallriken ska ätas tom, men hon glömde nog säga hur stor tallriken ska vara.
 
SÅ BAKAR VI



DET BÄSTA JAG VET ÄR ATT ÄTA SMETEN SOM BLIR KVAR I SKÅLET. SÅ GOTT.



KLADDKAKA MED EXTRA SHOKLAD VILLE BARNEN BAKA PIPPI FIGURER, HJÄRTOR O FJÄRILAR AV.
MEN DE KUNDE INTE VÄNTA OCH BÖRJADE SMYGÄTA LITE FRÅN ALLA HÖRNEN.
SEN DEKORERADE DE..



..OCH JESSICA LA LITE PÅ LÄPPARNA. LÄPSTIFT ELLER GRASUR , INGEN SKILNAD.





2 JÄTTE LIMPOR AV PUMPA BRÖD BLEV DET OCKSÅ



JAG ÄLSKAR O GÖRA BRÖDMUFFINS. DEN HÄR GÅNGEN BLEV DET MED BRIEOST OCH GRÖNMÖGELOST. PERFEKT O TUGGA TILL SOPPAN ELLER SALLAD



APELSIINSMAKADE KLADDKAKOR BLEV STJÄRNOR SOM BARNEN DEKORERADE



OCH MEDANS VI  BAKADE INREDDE TESSY VÅRT HEM...



På kvällen åkte vi till Kumla för att posta och handla mat. Sen blev det matlagning igen. Högrevspjäll oh potatis. Vad vi äter....
 Det blev ingen Idol för min del för mannen tittade på speedway(moooooorrrrrr), men DH fick jag titta fast jag fick veta att det var ju ingen säsongsstart. Jag hade dock inte sett de två avsnitt så vi säger att det var säsongsstart för mig i alla fall. Är man sent ute så är man...
 Natten var lugn  och när jag öppnade ögonen ringde telefonen och det var mannen som undrade om vi var vakna. Svarar jag på telefon då är jag väl vaken ? Män ....
 Så var vår bakdag och jag hoppas att nästa vecka hinner vi med en ny.
 Hur var eran tisdag ?
Mindy

Godmorgon..Mums med bakning..hoppas att det smakade gott som det ser ut :) Ha en skön onsdag..

moa<3

vem gör inte det?<2

attis

Vilka härliga bilder. Det är inte lätt att låta bli att äta när det är nybakt. Jag var på shoppingturne igår. Gick bara fint. Ha en bra dag.

Kramen

Miss Dramaqueen

hmm, onsdagen har väl just börjat?



Mumma med kakor<3

thakock

sv: haha jo då vill man ha snö! :D



va gott allt såg ut! =)

Josefine- mamma till Olivia

svar: Okej får vi hålla tummarna för dig att dom fixar dig :) Inte ska du gå och ha ont!



Härligt med bakat, du vill inte stå i mitt kök och baka lite, matbröd vore inte fel ! :) Får väl försöka inviga Olivia i matlagningens konst så hon kan baka och laga god mat. Själv är man inte så hemma i köket. Men sambon är det, härligt härligt. Jag håller mig till disken och det som går lätt och snabbt att laga.