DET ÄR DYRT O VARA SJUK

Ja MANNEN är ju sjuk. Det är inte JAG för jag är KVINNA.
Jag fick gå till APOTEKET i går och handla lite åt mannen enligt order.
 Det första hade de inte de vanliga termometrar, de var slut. Jag blev inte förvånad. Eftersom mannen VÄGRAR o ha en termometer man ska använda... ja ni vet var. Då fick det bli den dyraste för 175 kr. Den kan man stoppa i munnen och det blev godkänd från mannen.
Alvedon paketena kände jag först inte igen. Så jag frågade apotekarien för säkerhets skull om det var rätt. Hon svarar jag ocjh säger att det nu är 20 tabletter i förpackningen istället av 30. Man kan ju tro att man då får det billigare, men IKKE. Du får betala 38.50 för 20 ynka piller.
Allt som allt kostade nästan 400 kr. Helt sanslöst.


 
Tänk om vi nu alla vacinerar oss och inte blir sjuka. Vad ska stackars apoteket göra då ? Då väntar konkurs och vatten o bröd den stackaren. Hur har regeringen tänkt nu då ???
d e n i s e

inga problem :D

fredrica

ja :)

Gun

Det är nog ingen större risk att Apteket svälter:)

emma

ja de har d no rätt i. är du inte rädd för svininuflensan, dina barn och så?

Egoinas mamma

Gun har rätt! (Gun har alltid rätt och om hon har kommenterat innan mig har jag inget att säga!) :D

Gun

haha! Jag ser att Em varit här. Du kan lita på det hon säger bara så att du vet!:D