PROJEKT NY KÖK

Enligt någon tidning (aftonbladet eller expressen) har en vanlig svensk familj saker liggandes i förrådet för 24 500 kronor. Jag räknar oss som en vanlig familj. Ok kanske inte, men ändå ska vi testa denna teori. 
 Det är så att jag vill ha en ny kök för våran är från stenåldern och vi har inte ens haft mikro i senaste 4 åren vilket stör mannen enormt. Han fattar inte att jag inte vill ha en mikro.  Vad ska vi ha den till ? Jag köper aldrig färdigmat och jag köper aldrig burkmat till barnen så det är inte viktigt med mikro för mig. Men nu har en spisplatta gått sönder och en skåplucka ramlade på mig härom dan så jag slog mitt huvud(det blev många faaan..). Dags o skaffa ett nytt kök med skåplucker som sitter fast.
 Vi har räknat på det hela och tillsammans med matrummet kommer allt som allt kosta ca 40 000 kr. Då ska vi:
 Byta ut köksdelen mot IKEAS kök med de vita dörrar jag älskar. 
 Skaffa ny handfat med kran.
 Vi ska  ta bort en fönster och ha dubbeldörr där.
 Kyl o frys ska vi inte byta ut. De är 6 år gamla och helt OK. Här kastas inget .
 Vi ska ha kvar vårat porslinskåp och matskåp,4 av matstolarna och två av lejonstolarna men resten ska vi sälja.
 Gålvet i köks delen byttes ut av försäkringsbolaget 3 år sedan när vi hade vattenskada så det ska vi ha som den är . Gålvet i hallen måste bytas ut, men det tar vi inte nu.
 Dörren till altan ska bytas ut mot en hel  dörr för den dörren vi har nu är trasig.
 Taket ska målas vit
 Väggarna ska målas . Rosa kanske ?
 Det blir kakel ovanför köksbänken ca 2-3 rader.
 Ny spis o ugn ska inhandlas samt en ny diskmaskin.
 En köksö kommer o inhandlas.
 Sen kommer jag troligen ändra mig tusen gånger om innan vi sätter i gång.
 
Så har vi tänkt i alla fall. Har tänkt o använda rotavdrag för det jobb vi behöver få gjort så det blir lite billigare. Själv kommer vi bara måla matrumsdelen, resten ska någon byggare bobb göra.

 Men hur ska vi då financiera denna dyra projekt ? Ja vi ska sälja allt vi äger o har...Nej så illa är det inte, men vi ska sälja det vi inte använder.
Bland annat säljer vi hälften av våra dvd filmer som är ca 700 stycken.



Och en hel del kläder o skor barnen o jag(!!) har vuxit ur. Bland annat den nya kappan jag köpte härom veckan som visade vara alldeles för liten.



Sen en del leksaker, dykar,möbler,vårat gamla kök, cd böcker, porslin, hobby saker etc..
Massa saker i alla fall. Vi får se hur mycket vi får ihop.

Har börjat o lägga upp lite på Tradera och får troligen hålla på ett bra tag innan allt blir utlagt. Sen ska vi ha kvartersloppis den 15.nde så där får vi sälja sånt som inte ska läggas ut på Tradera.


Vill du med köpa lite av min skräp hittar du mina auktioner 
HÄR.
vonskareng

haha oj, om en skåpslucka ramlade ner, då kanske det är dags att byta kök... :O :D

FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Tack så mycket :D