SOLIDARITETEN

Mannen pratade LÄÄÄNGE med en vänsterpatist i dag. Jag är inte politiskt intresserad  så jag stog bara bredvid och såg uttråkad ut. Men mannen, han babblade på och till slut kom disskussionen om vårdnadsbidrag.

MANNEN: Varför ska ni inte ha vårdnadsbidrag om ni vinner ?
VÄNSTERPARTIST GUBBEN: För det är kvinnofälla och varför ska JAG betala dig för att du vill ha dina barn hemma.
MANNEN: Men varför ska jag då betala för att du ska ha dina på dagis ?
VÄNSTERPARTIST GUBBEN: För solidariska skäl.

OK. Nu hajar jag. Solidariteten fungerar bara åt ena hållet. Man lär så länge man lever.
cecilia

eh det där kan ha varit det sämsta svaret nånsin från en politiker!

sv: fan vad surt!! vansinnigt irriterande ju. hoppas du gör nåt riktigt bra fynd snart så att du tjänar in pengarna igen ;)

Thakock

Hahah knäppt

Fuck You, I won´t do as you tell me!

Haha.. och han kallar sig politiker. han bode ju vetat VARFÖR. Ja det är spännande sånt där ibland.