ORGASMERA MERA NÄR DU FÖDER

Jag har ju fött tre barn. All natural buy the way. Det gjorde ont, vist gjorde det, men inte så att man inte klarade av det. Det är stor skillnad o föda barn i Estland o föda barn i Sverige. I Mitt hemland har du möjlighet till exempel föda i badkaret eller bassängen i sjukhuset, du har möjlighet o använda din barnmorska som är till exempel utbildad o använda såna där vassa(och mycket otäcka) nålar för att lindra smärta.. ja du har massa möjligheter. I det stora hela är det så klart mycket money talks och i de privata sjukhus kan du i princip få det precis hur du vill och vill du att en woodoo kvinna dansar runt dig medans du föder kan du mycket väl få det fixat.
 Läste i dag att supermodellen Gisele nånting hade inte alls ont medans hon födde sitt första barn och att det har gjort en massa folk förbannade för vist gör det ont. Jag är ingen expert , men de som praktiserar allt detta med joga o meditation har ju sagt att man kan plockera bort smärtan på något vis. Sen tycker jag att mycket handlar om våra förväntningar . Vi förväntar att det ska göran så i helsikes ont. Våra vänner har pratat om det , vi har sett filmer och vi har byggt upp skräckupplevelse i våran stackars hjärna. 
  När jag hade fött mitt förtsta barn konstaterade jag att det  var ju inte så farligt, inte mer än en mensvärk faktiskt. Men jag hade en känsla att alla förväntade mig o berätta skräckupplevelser om förlossningen. 
 Så klart har vi alla olika smärtgränser. Vissa dör efter de har slagit sin tå(jag inkluderat) och vissa känner inget ens när de bryter benet. 
 Men förlossningsmärtan går ju över  lika snabbt som det kom. Så snart man har fått sin kladdiga och just då inte så vackra bebisen på magen börjar tårarna rinna och man har glömt all smärta. Och vi flesta gör ju om det  mer än en gång. Hur smarta är vi egentligen ? Om det är så fruktansvärt o föda varför gör vi om det då ? Vem i helsikes ska frivilligt gå igenom stor smärta om o om igen. Eller är det att det är inte så farligt ? Gnäller vi bara ? Gör vi det hela till större än det är ?
 Eller är det till  o med njutningsfult o föda ? Vad är rätt föda naturligt eller välja kejsarsnitt?
 Varje kvinna får bestämma för sig själv tycker jag.Vill man föda naturligt, med epidural eller väljer man kejsasitt, fritt land. Vem vet nästa gång föder jag kanske så här...



Gun

Jag tycker det gjorde djävulskt ont att föda mina tre barn, och min smärta går inte att jämföra med menssmärtor. Det som är så fantastiskt är att det ändå är värt allt när man får det lilla barnet på magen.

Jag tycker man ska vara ärlig med att det gör jävligt ont. När jag fick mitt första barn var jag helt oförberedd och hade blivit lurad av min svägerska att det inte var så farligt. Det hade varit bättre att vara mentalt förberedd på att det är väldigt jobbigt istället för att få en chock när man väl är där. Jag var så förbannad på henne för att hon lurade mig.

Gun

Sv: Hon ville inte skrämma mig, och sa därför att det inte var så farligt, så det var inte av elakhet. Hon trodde att det var bäst för mig.

Förlossningssmärta brukar skattas som ca 9,5 på en skala 1-10 då 10 är så ont att man vill dö, så det vanligaste är ju att det gör väldigt ont. Man ska inte skrämmas heller såklart, men för min del är ärlighet viktigt, för jag vill vara mentalt förberedd. Det var samma sak vid min steloperation. Jag visste att det kunde bli jättejobbigt och blev därför positivt överraskad.

Jag har hört att endometrios gör fruktansvärt ont, så jag kan tänka mig att det går att jämföra med det.

Det där med orgasm verkar ju trevligt, hur man nu kan få det under en förlossning:)

Veronica

Jag tror det är väldigt individuellt hur ont det gör men det är ju bara en gissning.

Trees

Jag tror det gör olika ont frn person till person! Men om du säger att det för dig var som en mensverk så kan man ju överleva det. (Min smärttröskel är också mesigt låg) Men mina mesverkar är olidliga och då menar jag olidliga! Kan hoppas att det är en sån jag kommer få uppleva och inget värre än så ^^

Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

sv : tack så jättemkt :)

Felicia

sv: Allt bra idag? :)

Renee

Visst gjorde det ont att föda barn, men som du skrev det onda går över direkt när bebisen är ute. Och jag har fött barn fem gånger.

Sv: jag jobbar som löneadministratör åt Sthlm stad

Ellis

JAG VILL OCKSÅ HA BARN, MEN BARA I SAMBAND MED EN ORGASM!