BÅTFLYKTINGS BERÄTTELSE 4

Att känna sig ensam är det värsta som kan hända en människa tror jag. Man kan även känna sig ensam trots att man inte är ensam rent fysiskt. Jag bodde i ett rum med 2 andra människor och trots det hade jag aldrig känt mig så ensam, så övergiven.
 Att vara utan det enda man har älskat och utan den enda som har älskat mig gränslöst utan några krav var tufft. Att vara utan min dotter var det tuffaste jag har varit med om. Att vara utan pengar, att knappt ha mat och att sova på gålvet framför spisen var inte svårt alls, det gjorde mig inget. Det kunde ju knappast bli värre.
 Jag tänker ofta vad hon måste ha tänkt o känt. Hon minns inte den tiden för hon var så pass liten, men jag undrar ändå. Var hon ledsen ? Saknade hon mig ? Kände hon sig övergiven ?
 Julen och nyårsafton 2002 var hemskt. Jag fick träffa henne 5 timmar och ge henne present. Jag fick ta henne till min gammelmormor för mormor kunde jag inte ta henne till. Vi fick åka tåg o titta ut igenom tågfönster o peka på allt vi såg. Hon var jätte duktig på o prata trots att hon inte  ens hade fyllt två ännu. Hon gav mig massa pussar o kramar o sa MAMMA PUSS om och om igen. Den där julafton förlorade jag 5 kilo tårar. Att hålla hennes lilla hand och krama henne var den bästa julklappen.
När jag hade lämnat tillbaka henne den där julafton visste jag att jag måste göra något snabbt innan jag förlorade mig själv i den mörka hålet. Jag hade varit utan henne i 4 månader och de hade varit världens längsta 120 dagar. 
Under julhelgen hade min pappa erbjudit mig  o flytta till honom men Carmen Ly. Jag sa att jag skulle tänka på det. Jag visste att om jag skulle flytta dit skulle jag förlora allt. Jag skulle vara under hans makt och jobba i hans butik. Jag skulle vara  deras städerska, barnflicka, kock, SLAV. Jag hade jobbat för honom förr och jag visste hur han var. Han hade inte varit en bra pappa till mig. Han var ingen bra människa, ingen bra arbetsgivare. Dessutom bode de mitten av ingenstans. Vilken framtid hade jag haft då ? Han hade  5 egna barn och inte ens toalett i huset. Skulle jag inte träffat MANNEN skulle jag nog bo där i dagsläget. Jag skulle nog ha svalt min stålthet och flyttat dit. Jag skulle ha varit fånge . Men jag hade  precis kommit ur en  fångeskap och gå in i en ny  var inte ett alternattiv just då. Jag ville inte. Det fanns ändå håpp för något bättre...
 Jag var tvungen o hitta något bättre för både mig själv och min dotter. Jag var tvungen o komma på något,,, men vad ? Men framför allt var jag tvungen o förbättra min självförtroende. Jag var tvungen O SKAFFA mig ett självförtrodende. att tycka om mig själv och att tro på sig själv var något nytt för mig. Ingen skulle någonsin få trycka ner mig igen. Så långt hade jag bestämt nu var bara o verkställa det och det var svårt.
 Som liten hade jag mycket dålig självförtroende. Dels att min mamma hade ingen stålthet i sig, hon hade extremt dålig självkänsla och bitterhet i sig. Jag tror jag ärvde det automatiskt. Min pappa hade en dålig kvinnosyn och saknade respekt mot min mamma. Båda mina föräldrar tyckte att jag var för fet, för ful och inte alls värt något. Att som liten sakna självförtoende gjorde det svårt o skaffa kompisar. Jag gav bort leksaker, godis och allt annat för att barnen skulle leka med mig. Jag gjorde allt som de andra sa. Specielt dålig var jag med killar.
 Min första förälskelse var när jag var runt tre. Han hade blånt lockigt hår och var sockersöt. Min andra förälskelse var när jag var nio. Han var lite av en underdog  han med. Han hade alkoholiserade föräldrar och de var extremt fattiga. Vi satt bredvid varandra i klassrummet.en dag samlade jag mod  och frågade om jag fick låna hans suddgummi. Jag höll på o svimmaoch var knallrödd i ansiktet. Jag fick låna hans nerkladdade och äckliga suddgummi som jag inte alls behövde.
 Medans jag var intresserad av mina studeier och drömde om snygga killar i Back street boys var andra tjejer på dejt med  killar. Medans de fick sin första kyss satt jag hemma och tittade på Tv och medans de förlorade sin oskuld  var jag o jobbade. Jag trodde på allvar att ingen man skulle aldrig vilja ha mig. att bo ensam med femton katter var min framtid. Att bli som min mamma var den värsta mardrömmen. 
 När då den första mannen kom till mitt liv trodde jag att så ska det vara . Det finns ju en livs kärlek för varje person och det där var mitt. Vi fick barn och oavsett att han inte var snäll skulle han vara ju den rätta trodde jag. Jag hade ju sett hur det hade varit för min mamma och mormor och så ska det även bli för mig. Det finns väl ingen annan som vill ha mig ? Vem skulle vilja ha en kvinna med ett barn ? En kvinna som hade ingenting o erbjuda ?
 När jag då hade blivit singel och faktiskt blivit ledig för titta på andra män och även de ville titta på mig öppnades en helt ny värld. Det fanns män som tyckte att jag var VACKER....
Louise

sv: tack :D

Em

Jag är nyfiken på fortsättningen. Många av dina känslor, rättare sagt brist på självkänsla känner jag igen. Det är så synd, man förstör så mycket för sig själv när inte självkänslan är som den borde. Man gör andra val än vad man annars ville ha gjort. Samtidigt får man se sina erfarenheter och något som har bidragit till att man är den man är i dag. Du är ju helt klart en kämpe!!! Bra skrivit!!

thakock

Det är verkligen svårt att tro att det finns människor som får uppleva det här. Man vill helst inte tro på det.

Otroligt starkt av dej!

thakock

sv: Usch ja det är jobbigt.

Nej, jag kämpar på istället. Om ett par månader går det runt igen. =)

kungen svarar:

sv; njae, kanske inte. Det är mer låtar som jag och mina nära vänner förut lyssnade sönder.

Pernilla

MM det var lite trist men får hoppas på bättre tur en annan gång...ha en bra kväll.

Mia systeryster

Vilken berättelse!!Starkt av dig att berätta, väntar på fortsättningen!

Anniepie

Kikar in för att önska dig en bra kväll och ska läsa detta inlägg imon när jag har mer tid! ;) hihi Kram!

Diana

En spännande och fängslande berättelse, jag ser fram emot fortsättningen då jag vet att det är ett "happy ending".

Gun

Vad bra berättat! Tänk vad du har varit med om, och vad stark du verkar vara nu trots allt. Vill höra fortsättningen snart.

Qb

hehe okej

Annika

Vilken oerhörd historia, tack så hemskt mycket för att du delade med dig av den!

LÄmnar nog ingen oberörd.

Anki

Jag väntar oxå med spänning på fortsättningen



Kraaaaaaaaaaaaaam

D A N I E L A ♥

- tack så hemskt mkt.

LIENE

Tack så mycket:D

Linda - ndaiL

Ja det var gott! :)

Dolly

haha, hoppas du har röstat :)

Bitterfittan

du skriver så himla bra du.

Ellis

Facineras av din historia, blir så lycklig över att veta hur bra du har det idag hur du LYCKATS!

Britt

Jag tänker att vad mycket du varit med om och ändå är du så ung. Du har en livserfarenhet större än min trots att du inte levt lika länge som jag. Jag ser fram emot fortsättningen.

Janne

Du har haft en mycket tragisk uppväxt. Det är intressant att läsa hur du har haft det och hur livet kan vara som mycket fattig. Tror att det är viktigt för oss alla. Ska bli intressant att läsa fortsättningen.

andreakarolina

Vad otroligt stark du är! Att kunna gå igenom så mycket saker och ändå ta sig fram och ge sin dotter ett positivt liv. Du är fantastisk. Tack för att du låter mig läsa.

Kram

till Janne

sv. det blir en fortsättning så snart jag hinner



Vad är det för roligt då ? Ny flickvän ?

Josefine- mamma till Olivia

Du skriver så bra och det är hemskt att du har behövt gå igenom så mycket... väntar på fortsättningen, man vet ju att det blir ett lyckligt slut :)