MANNENS OVANLIGA SJUKDOM

Jag har ju glömt o berätta om  mannens ovanliga sjukdom, LJUSOMANI. Det är inte så farlig för resten av världen, men den drabbar familjen hårt. Jag tror inte att den smittar, men man vet ju aldrig. Så för säkerhets skull borde ni använda gummihandskar när ni hälsar på oss.
 Sjukdom har ett enda symptom, man är tvungen o köpa ljus och massor av de. Mannen köper ljus på varje loppisrunda. Ibland är de fina, men oftast extremt fula i hemska former o färger.
I lördag lyckades han dock köpa fina ljus.



Om ni nu tror att det var de enda ljus tror ni fel. Han köpte hela 32 stycken av de.



Jag undrar ju så klart hur man botar denna sjukdom. Medicinering ? Terapi ? Tvångsvård ?
Huset sväller över av ljus. Jag ljuger inte när jag säger att vi har över 500 ljus. Hur ska man stoppa det ?

therese

tack så mycket, men fick hjälp av en :p

Ellis

haha men sluta klaga, han är ju bara romantisk!

Förvirrade Morsan

haha, men han vill ju bara ha det mysigt hemma=) eller, vägrar han elda ljusen också?

Bitterfittan

nej tror att the children är producerad i england om jag inte är helt fel ute

julia (:

sv: ja verkligen! :)

emelie

sv: hehe allting bra idag?

Linda - ndaiL

Jag älskar också ljus men din man är nog lite galnare ;)



va dom billiga då?



en sak man hänger disktrasan på :)

Em

Han kanske hoppas på att du tänder??? :D :D

Sosso

hahahaha...höll på att bli orolig där... Men ljus är ju mysigt. Min man skulle aldrig köpa ett ljus så det är väl både på bra eller dåligt. För dessa kan man ju tex ge bort i en liten present om man skall till någon. Lägga i en liten fin presentpåse osv. Ljus är fint =))



Vad har du gjort annars då. Var ju ett tag sen man tittade in här ...

Emilie

Hahaha men hjälp, det var ju inte lite!

Bota? Kanske om du lägger en tegelsten i handväskan och smäller till så fort han funderar på att köpa ljus... Det var iaf vad min pappa trodde skulle bota min väskmani ;)

Blerta

Haha nej är det sant. vad e det värsta o vara ickerökare idag för din man? så jag blir lite förberedd :P



Hahaha asså du. Jag ska aldrig mer vara panoid över ifall jag har för många ljus...ALDRIG att jag klår er hahaha shit det var många det.. väldigt.. hur många köper ni per år egentligen? tänder ni ens ljus?? ni kanske bara köper?

Diana

Hrm, en karl som är förtjust i ljus? Jag misstänker att det är en viss K som ligger bakom det hela...

Ama de casa

Hahaha! Helt SJUKT vad med ljus ni har!!! Eldar ni ljusen nån gång, eller är dom till för eventuella strömavbrott?

:-D