25:E MAJ

Bränna pengar dagen i dag. Lönen har kommit och räkningarna är dragna så nu är man fattig igen. Den här månaden flyger bara pengar i väg. Det är extra mycket räkningar, Carmen Ly ska till kollo som kostar 1000 kronor, vi ska ha kalas för henne och för mannen, jag ska till tandläkare för 3500 kronor och sen är det ju alla dessa tråkiga och onödiga utgifter som mat o blöjor.
 Skönt att man fick återbäring från Länsförsäkringen 1400 kronor(alla som har Länsförsäkring kommer o få återbäring) och att skattepengarna kommer om 3-4  veckor.
 Men lite pengar ska man väl bränna bort på några söta saker. Ska köpa en present till Carmen Ly för hon fyller på torsdag. Det blir något med Hannah Montana. Ska åka till Toys o titta vad de har. Hon vill ju ha mobiltelefon, men jag vägrar. Tycker att hon är för liten för det och hon behöver ju inte den. Hon tjatar så för alla andra har enligt henne. Även om det är så spelar de ingen roll. Jag  köper inte det som alla andra har. Så det biter knappast på mig.
 Nu blir det mera kaffe och sen ska jag äntligen ta mig 30 minuter o läsa lite bloggar tills mannen kommer hem. Han är hos sjukgymnast nu. Han är ju hemma den här veckan med. Läkarintyg tog slut förra fredag, men han är inte bra ännu så han är hemma ändå. Vill de inte sjukskriva då vill de inte. Då får man vara hemma utan o få pengar. Blir tufft ekonomiskt nästa månad, men då har skattepengarna kommit så då har man ju de o leva för. 
Oj nu blev det alldeles för långt inlägg.
Ha en så bra dag i dag och försök unna er själva något fint på lönedagen.

pimpXprincess

Svar: För mig är det tidigt. Jag är van vid att vara vaken hela eller åtminstone halva natten, hehe.

Malin

Sv. Tack! Jag har länge försökt fixa en design som jag var nöjd med men har aldrig varit riktigt nöjd men nu så :)



Tråkigt med extra utgifter.. Allt på en gång.. Samma här då det blev massa extra på skitbilen..

Thakock

Det låter inte alls kul för er. =/

Anki

Nej, jag håller med, vad ska barn med mobil telefon till, herregud det är inte klokt. Det finns små barn som springer runt med mobiler och är som små direktörer, sanslööööst



Kram

cecilia

Älskar bilden!!

Ellis

Mobil skall man enbart köpa om man verkligen känner att barnen är i behov av det, jag har förbjudit min syster att skaffa msn trots att hon är 11 och ALLA hennes kompisar har. Bra att hon lyder också. men mobil fick hon i julas, hon behöver en då allai familjen jobbar och vi vill veta vart hon är. Idag ringde hon mig minst 55 ggr för jag tvingade henne o tala om vart hon var och när hon kom fram till en förening.

Gun

Mobil kan ju vara bra när de börjar vara borta mycket och man vill kunna nå dem, men det är bra att du inte ger med dig än.