MERA OM TAMPONGER

Eftersom jag är på tampong humör i dag så här kommer några till samtal o funderingar som jag har haft med mina barn angående denna vita lilla grej.
  Ni vet ju hur det är med småbarn i huset, man får aldrig stänga toalettdörren för då börjar de banka o slå på dörren för de vill genast komma in . Så man har inget privat här i huset. Inte ens tampong bytande får man göra i lugn o ro.

Jessica( 3 år) tittade på mig när jag satt och skulle sätta in en ny tampong. Hon  pekade på mig med fingret o sa: PINSAMT MAMMA.

Carmen Ly(8 år) har haft flera funderingar kring det hela. Varför har män inte mens ? Kan man blöda tills man dör ? Hur vet man att man stoppar tampongen i rätt ställe ? Kan den försvinna in i kroppen ? Kan den hoppa ur ? Är det inte pinsamt ? Måste man ha mens ?


Tessy(16 månader) fick tag på en tampong härom dagen stoppade den mellan tänderna och kröp bort så snabbt hon kunde precis  som en hund som har fått tag på en leksak.  Hon tyckte dessutom att högtalaren var en bra ställe o gömma tamponge i. Hon kanske ville spara den för regniga dagar.

På tanke att alla mina barn är flickor har jag en liten känsla att det här är bara början.



ps
mitt i detta tampongland sitter jag fast.................. HURRA
mannen

MyzaaN - Princess Pink

oh tackar så mycket va snäll du är :D

emmija

så fin blogg du har :)

och väldigt söta och underbara barn !:D

Linda - ndaiL

vad gör du ikväll?

Jennie

hahaha :) barn är så roliga

Sofia Berggren

Sv; Tack så jätte mycket!:)

Jasmine

Haha, vilket underbart inlägg! Tack för det. :)



Svar: Tack för komplimangen angående mina kort.

Kram

Annika

Hahaha tamponger & barn = dålig kombination!

Denise[O R D & F O T O] (gör även gratis bloggdesign)

Hej, skulle du kunna vara snäll och rösta på mig här http://conler.se/2010/may/veckans-blogg-finalister.html JAG ÄR NUMMER TVÅ! Skulle bli så himla glad om du gjorde det och då får du en länk och chansen att få 200 besökare till! Rösta gärna en gång per dag, tävligen avslutas på tisdag!

TACK I FÖRHAND!

Ha en underbar kväll

Kram Denise

Anonym

underbar blogg.. keep it up

Thakock

Haha, naw vad gulliga dom är! =P

cecilia

haha det gäller att dokumentera alla härliga saker ungarna säger! det kommer till glädje igen en dag :)