ÖNSKELISTA

Alla företag som säljer leksaker bombar nu föräldar med sina kataloger. Det har trillat in en katalog efter en fyllda med leksaker med priser dyr och dyrare. Vem köper en liten leksaksbil som är ca 10 cm lång för 300 kronor ?  Vi föräldrar så klart för vi har ungar som håppar upp o ner o kramar dessa tidningar, tittar på oss med sina kattögon och säger kärleksfullt: MAMMA JAG ÄLSKAR DIG SÅ , kan jag få ...... och....och...och.... och.... Och vill man vara den bästa mamman o få en kram säger man JA. Annars är man elak (som jag är) och skyller på mannen och säger att de ska fråga pappa. Jag man ska inte göra så, men nu är jag ingen perfekt förälder så jag kör på denna taktik. För övrigt är det kört för de ändå för jag köpte de flesta julklapparna redan i juli. Men det evt inte de så de fortsätter o krama dessa tidningar o önska julklappar för 100 000 kronor...




Carmen Ly kom i går med önskelistan från Toys and Rush tidningen och frågade vad det var till för. Så jag sa till henne att där skriver man upp saker man önskar till julklapp vilket gav reaktionen : WOW ska jag få 20 julklappar i år ? (för det är 20 rader i önskelistan).
Så där hör du MANNEN jobba på nu för det blir dyrt för dig i år 20 x 3= 60 julklappar. Antar att du inte hinner hem i dag då..eller imorgor eller i år för den delen..

Anonym

sv: tack! :)

Thakock

Hahaha, ja dom är farliga ;D

Diana

Hihi, jag har fortfarande önskelistor. Hellre få något jag vill ha än nåt jag inte gillar som bara kommer slängas in i ett skåp. :)

tarja

Vi har skrivit på brevlådan att vi inte vill ha reklam, därför slipper vi dessa katalogerna ;)