TRÖTTSAMT

Någon vecka sedan stod det i tidningen att Kumla kommun har fått kritik av skolverket för diverse anledningar. Förra veckan stod det i tidningen om en tjej som har blivit mobbad i en av Kumlas skolor utan o få hjälp och skolverket har kritiserat kommunen för det. I dag står det en insändare i tidningen som eleverna själva har skickat in.  Barnen i Vialundskola ha nämligen  10 grader i klassrummen. De kan inte äta sina lunch för det är för kallt i matsalen. Jag ska inte ens tala om allt som har skrivits i tidningen de senaste åren om våran kommun och deras skolor och äldreboendet. Här spöas det gamlingar i äldreboendet och det är OK att barnen blir mobbade i skolan och om det händer att de klarar den tuffa upplevelsen så fryser de ihjäl. 
 Kommunanställda har inte förstått att arbetsmiljölagen gäller även elever för skolan är deras arbetsplats. Det som hände gamlingar vill jag inte ens skriva om igen för det är för hemskt.
Det är tröttsamt o repetera sig själv men FAAAN vad arg jag blir. Bara för att det är barn tycker kommunen att de får göra som de vill. Hur skulle det kännas om en arbetskollega går o spottar på dig eller spöar dig ? Hur skulle det kännas om du inte får gå på toaletten i timmar ?? Hur varmt har ni det i kommunhuset ?? 
 Det är skamligt o hemskt. Jag har lust o sätta alla dessa ansvariga på rad i torget o smiska upp de. För de verkar inte bry sig ett dugg för annars skulle de ju gjort något under de åren som har gått och det har ju bara blivit sämre o sämre för eleverna.
 Jag tror att det enda som hjälper är att det blir kostsamt för de. Vad säger ni om kommunen ska betala skadestånd för varje mobbad barn 500 000. Varje barn som får frysa i skolan får 1000 kronor om dagen. Varje person som har blivit utsatt i äldreboende får en skadestånd på 1 miljon eller kanske ännu mera ? Hur mycket ska det kosta för att kommunen ska göra något ? Hur mycket är en personens lidande värd ?? Och hur kan de förvänta sig över huvud taget att eleverna ska ge bra resultat i skolan under såna omständigheter ? Det verkar så att barnens och äldres röster räknas inte och kommunen lovar en massa och säger att de gör en massa men ändå händer det inget.
Men jag undrar ju om det är de anställda som totalt saknar kompetens och medlidande eller om det är chefer som är så okompetenta så de kan inte vägleda sina anställda och kan inte prioritera vart pengarna ska gå ? Men en sak är säker varje person ska ta ansvar för sina egna handlingar och om en person misshandlar en inneboende på äldreomsorgen är bara denna person ansvarig för sina handlingar så jag tycker att det är meningslöst o skylla i från sig med orden: JAG TRIVS INTE PÅ JOBBET. Byt jobb då för guds skull. Eller tycker han/hon att det är plötsligt roligare på jobbet när man kan misshandla en äldre medmänniska ? Samma gäller alla dessa lärare som tittar på hur eleverna blir mobbade och svarar då  : BARN BLIR BARN OCH BARN GÖR SÅ. Så sa en rektor också i USA tills denna så kallade BARN tog livet av sig för hon orkade inte längre. 
 Det hela är bara så tröttsamt för oavsett hur mycket tidningarna skriver om det. Oavsett hur mycket det pratas om det i radio och TV blir det ingen förändring. Vad är i meningen då att lilla jag ska skriva om det i min lilla blogg ? Men ändå kan jag inte låta bli såna orättvisor gör mig bara så arg... så arg..
Thakock

Så hemskt! Ja, du borde verkligen ge dom litta stryk allihopa.



Sparka alla i kommun huset och anställa helt nya.



Thakock

sv: Absolut! Vi hade gjort det hundra ggn bättre! =)

Har jag inte helt för mej så kan nog svorskan det här med ekonomi så det är ju bara ett plus då ;D