KVINNANS INTLIGENS SITTER I BRÖSTEN

Vi har haft en luftvärmepumps montör här i dag. Mannen o herr montör fick dock inte mycket gjort för de kacklade som två kärringar.

I KAFFEPAUS

MANNEN. Det är konstigt att man inte får ha något kvar.
MONTÖREN: Samma här. Allt jag hade innan har frun gjort sig av med. Varför är just mina saker så fula ?
MANNEN: Och jag fattar inte  hur de lyckas ?`
JAG: Det kallas för kvinnlig list.
MANNEN: Så ni är smartare än oss män ?
JAG: Var det någon som tvivlade i det ?
MONTÖR: Nu vet jag. Kvinnans intligens måste sitta i brösten.
JAG: Nej, det är eran dumhet som sitter i våra bröst för så snart ni ser ett par av de blir ni helt tumma i huvudet o säger ja till allt.
MANNEN: Så det är dina bröst fel att jag har blivit så blåst.
JAG: Nej, då. Så skickliga är inte mina bröst. Blåst var du redan lååångt innan vi träffades.