LOPPISFYND,KLÄDER TILL BARNEN

Lite mera loppisfynd åt folket.....
 Det mesta fyndade jag på kvartersloppiset i Rynninge. Man fick verkligen mycket för pengarna där.

SOMMAR KLÄNNING TILL JESSICA, LINDEX, 5 KR



SOMMAR KLÄNNING, TILL TESSY, LINDEX, 10 KR



BAMSE SET, LINDEX, 5 KR STYCK



HELLO KITTY TUNIKA O BYXOR, H & M , 10 KR STYCK



HELLO KITTY TRÖJA O BYXOR, H & M, 10 KR STYCK



BYXOR O TOP, KAPPAHL, 5 KR STYCK

Hannele - nybliven 2barnsmamma

svar:

ah..ja kevin hatade sitt babygym som vi fick, han gillade aldrig ligga i den men det förstår jag..för att den var ultra tråkig och sakerna låg alldeles för högt uppe och konstigt :s



vad hade du för babygym til ldina då? :)

Cecilia tipsar

oj vad mkt fina kläder! igen :)

sv: ja att vi har olika åsikter om huruvida flickor föds med en längtan efter rosa saker det vet vi ju. att flickor och pojkar är olika gör inte att vi måste ge dem olika förutsättningar och förväntningar enligt mig.

polarn och pyret har väl rött och blått har jag för mig? rosa är ju en ljusare form av rött, så vad de gjort är väl att de tagit bort de klassiska "bebisfärgerna" rosa och ljusblått?

för övrigt upplever jag det som att föräldrar i allmänhet håller ihop alldeles för lite! det ska dömas hit och det ska dömas dit. det är så onödigt! att föra diskussioner och utbyta idéer och åsikter är ju en helt annan sak. exempelvis skulle jag aldrig kalla dig för oansvarig eller dålig förälder för att du och jag har olika åsikter om genus! det syns ju tydligt att dina ungar har det bra, är välmående och allmänt nöjda med livet liksom! jag gillar dig och att du står för dina åsikter, det om nåt kommer dina ungar att ha nytta av!! ha en fin dag :)

Matilda

:D

carola

hittade en kommentar i ett inlägg som är 1 år gammalt:)

Länge sen jag kikade in.

Vilka fynd du gjort.



Jag har en massa kläder som ska säljas, ska prova lägga ut det på bloggen först.

Många mammor som kikar in.

Hoppas allt är bra

Cecilia tipsar

sv: jag håller med om att det upplevs som att det oftare klagas på det fluffiga och söta än det tuffa och action-aktiga. det handlar väl om att man har en bild av att det är bättre att vara stark än att vara "mesig". för min del får man gärna vara vilket som, så länge man får lära sig att tänka själv och stå upp för sina åsikter. det viktigaste tycker jag är att vuxna, alla vuxna inte bara föräldrar inser att det som de gör och säger påverkar barnen och att man tar ansvar för det. sen behöver man absolut inte vara rabiat på något håll. bara ta ansvar för de små liksom. och det gör vi alla på olika sätt. vilket väl egentligen måste vara det som är det bästa för barnen, att se att man kan göra saker på olika sätt och att det får olika konsekvenser och att man oftast kan välja själv vilket som passar just en själv. det känns som att jag skrev rörigt nu? hoppas du hängde med ;)

FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; jag hoppas det :D

tarja

Oj vilka fina klänningar. Nu får vara på din vakt så dina tjejer inte blir "offer" när de blir äldre ;) hihi

Anniepie

Jaa verkligen! Här har det oxå varit härligt väder! :) Nämen, får man verkligen shoppa sådär billigt? Snyggt var det och lyckos dessa små barn som får bära det sen! ;) Kram!

~MoonLight Malo~

Oj, det var verkligen jättebilligt för så fina kläder! :)