VAR ÄR RÄTTVISAN ?

Mannen är på firmafest och jag sitter o sorterar gamla papper. Vart är rättvisan ???
Jag vill också på firmafest. Fast man skulle kanske ha ett jobb först så att man kan gå på firmafest. Borde kanske skaffa ett bara för festernas skull och sen för julklapparnas så klart. Och alla roliga intriger på arbetsplatsen och alla kärleksromaner ska man ju inte glömma...
 Fast det där med att gå till jobbet varje dag verkar ju jobbigt. Ah jag stannar kvar på min soffa o äter praliner i stället. Barnen kan ju uppfosta och  ta hand om sig själva. Hur svårt kan det vara liksom. Jag blev ju helt normal.
Thakock

Men fick du inte följa med? Jag får alltid följa med på ThaMans firma fester.

Gun

Äh, firmafester är ändå inte roliga. Folk som blir fulla och ska säga "sanningen" till alla. Och alltid får man skämmas för någon dagen efter..