SMÅTJEJERNAS SOVRUM

  Folk frågar mig ofta hur det ser ut i barnrummen och jag har ju låvat o visa, men det blir ju aldrig av. Men nu när jag har storstädat(ärligt så perfekt städat o fint kommer det inte vara länge) så passade jag på o fota lite. Allt för er mina kära bloggläsare....

Så här kommer lite bilder på Jessicas o Tessys rum..

TESSYS SÄNG
 Sängöverkast är en present från min mamma så den kommer från Estland o säljs i Abakhan tygaffär i Tallinn som metervara. 




Jordgubbarna är sydda efter Tildas mönster och med Tildas tyger(köpta på Pandurohobby). Sen har vi satt lite extra pärlor på snören för att göra de lite ``roligare``



Den stora Hello Kitty dockan fick Tessy förra året som födelsedags present. Köpt på Pickaboo här i Kumla för bara 99 kronor.
Marks & Spencers docka är en loppisfynd.
Hello Kitty kudden är köpt på Ebay ett par år sedan. På ena sidan av kudden sover Kittyn och på andra sidan är hon vaken...





Kudden med häst kommer från samma affär som överkastet. Är en julklapp från mormor några år sedan. Hästen kan man ta bort o leka med och sätta sen tillbka igen.



Den roliga gosedjuren är köpt på Picaboo här i kumla för 30 kr
Virkade hunden kommer från Sia och är köpt i Kumlas lagerbutik som har rea på alla Sia saker hela året.
Sia pyjamas gömman kommer från en nerlagd butik i Örebro och var födeledags present



VÄGG OVANFÖR TESSYS SÄNG

Vägglamborna kommer från IKEA.
Fjärilen är köpt på Pandurohobbys rea något år sedan
Tavlorna är köpta på Ebay



Gris klockan köpt på en nerlagd butik i Örebro på utförsäljning.Kommer inte ihåg vad det kostade, men inte över 50 kr



TESSYS NATTDUKSBORD

Lampa är loppisfynd
Stolen kommer  från Vertbaudet och är köpt på Ebay för 100 kronor
Nattduksborden o sängarna kommer också från Vertbaudet och är köpta på Catalog outlets årliga halva priset rea. Ena sängen gav jag 719 för och andra bara 219 för de hade inte reservdel som de låvade så jag fick tillbaka 500 kr. Nattduksborden var runt 200 kr om jag minns rätt.
Lådorna i nattduksborden för böcker är köpt på Ellos. Kostade 129 kr styck.



Stor Fiffi dockan är en loppisfynd för 20 kr



DÖRR TILL RUMMET

En vanlig furu dörr som jag har målat i gammal stil.




Girland med hjärtan är en loppisfynd för 5 kr



Home skylten kommer från Pandurohbby. Köpt på rea något år sedan. Alexander har en likadan på sin dörr.



Dörr skylten kommer från en utförsäljning på en nerlagd butik här i Kumla. Kostade 19 kr tror jag.





Sia möblerna är en Blocket fynd 4 år sedan. Spegel, hylla med hängare, kista och en liten byrå för 1500 kronor. Mycket billigt för Sia möbler, men mycket pengar för mig. Det blev en present till Jessica när hon var liten.



3 största lådorna kommer från Vertbaudet. Köpt på Ebay för 80 kronor
En låda har vi fått och resten är loppisfynd 5-10 kronor.
Tessy älskar o bära runt små saker i dessa lådor



2 väskor med körsbär på kommer från Rice. Resten är loppisfynd



Wallies och självhäftande  bord som tjejerna har i rummet heter Funny Bunny . Köpt på Ebay. Går o ta bort o använda om o om igen utan att det lämnar märke. Så de har rest med från ena rummet till den andra.



Pallen med kronorna på är köpt på Netto när de fortfarande hade butik här i Kumla.
Sia byrån köpt med de andra Sia sakerna
Hello Kitty lampa köpt på Ebay



Vimplar hemmasydda



JESSICAS SÄNG

Överkast o kuddfodral hemmasydda. Delvis med Tilda tyger och broderat med Tilda Stitchery broderi set och sen målat.






Hissgardin kommer från Vertbaudet. Köpt på Ebay.
Fjärilen som hänger komemr från Pandurohobby
Ljuslinga är köpt på Coop på julutförsäljning något år sedan
Gröna glitter fjärilen bytte vi mot en presentkort på Interflora några år sedan.






Den här blomman fick jag i present minst 10 år sedan. Jessica älskar den och tros attd en inte är äkta envisas hon lukta på den.



VÄGG ovanför Jessicas säng



De rosa tavlorna är köpta på tradera. De blåa har jag gjort själv



Leksakerna och spargrisen är loppisfynd



JESSICAS SÄNG



Vägg texten är köpt på Ebay





Leksakerna är loppisfynd



Dock hyset fyndade vi på en kvartersloppis i almby förra året för 150 kronor. Alla dockor o möbler var med





Bokhyllan/ skåpet kommer från Vertbaudet. Köpt på Ebay. Kostade ca 500 kr om jag minns rätt.
Hästarna är loppisfynd



De gröna hyllorna är gjorda av de sängdelarna som blev över. Vertbaudet sängarna kan man nälmligen göra båda full långa o barn storlek. Vi valde o göra långa direkt så behöver man sen inte köpa en ny madrass o botten.
Prickiga lådorna kommer från Vertbaudet.
Hästarna är loppisfynd
Hello Kitty dockorna är både loppisfynd och fynd från HM´s rea.



Hello kitty o Miffy små figurerna är köpta både på loppis o Ebay



Sia dockan köpt på PK Design när de hade utförsäjning innan de flyttade.
Bruna dockan är loppisfynd
Hello Kitty tavlan köpt på Gallerix rean



Hello Kitty hus med figurer är loppisfynd för en tia



Hello Kitty tavlan köpt på Picaboo för 20 kronor
The Night garden figurer är loppisfynd för 1 kr styck



















Så där så många bilder blev det, men nu måste väl alla nyfikna vara tillfredställda.

Tarja

Jättemysiga rum dina tjejer har. Och välstädade! Kan jag få låna din städfe i några år ??? ;)

Anki

Så jättemysigt flickorna har i sina rum. Ett önskerum för vilken liten flicka som helst



Ha en bra dag

Thakock

Gud så fina rum flickorna har! =D Jag hade blivit jätte glad över ett sådant rum! =D

Monica

Jättefint! Men det verkar du ha det överallt.....Så mysigt!

Natti

Vilket fint rum, ett sådant skulle jag också velat ha när jag växte upp

Emma

Vad fint rum dom har:) du får visa Carmen ly och lilla Alexanders rum med:)

Lillgarden

Vilka underbara bilder! SÅ fint ni gjort! helt underbart!