EN BÅTFLYKTINGS BERÄTTELSE..FORTSÄTTNING

För att vissa har väntat och för att jag är världens sämsta bloggare kommer fortsättningen...

Vi satt i taxin denna kalla vinternatt och frös. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och nästan somnade. Det var så mysigt på något sätt och han var så gullig, omtänksam och rolig. Taxichauffören körde oss till en mindre trevlig stadsdel.
 chaufören tittade på mig och förklarade`` Jag kommer o skriva in er på mitt namn med mitt pass. Men du ska veta att den här hotellet har inte ett bra rykte så gå inte runt i korridoren ensam.``
 Jag fattade nog vad han menade fast ändå inte.Min naiva sida av mig vile inte tro på sånt fast jag visste ju.
 Men för att komma in i hotellet fick vi först  ringa på en dörrklocka. Taxichauffören förklarade till reseptionisten att vi hade inga pass så han skriver in oss på sitt namn. Sen tackade han för sig artigt och lämnade oss i hotellkorridoren. Reseptionisten gav oss rumsnyckel och frågade om vi vill ha något mera. Jag förstog inte först, men hon pekade på köpmandisken som var fylld med diverse varor som tvål, schampoo, tandborste, tandkräm, en extremt stor urval kondomer och andra varor. Det var först senare jag fattade att hotellet hyrde  rum till horor och att det gick in o ut människor på löpande band. Vi köpte tandkräm och tandborsten eftersom vi hade inte med oss några. Vi trodde ju att det skulle finnas någon form av tvål i toaletten men så fel hade vi. Vi fick gå tillbaka och köpa både schampoo, tvål och toapapper. Det var inte femstjärnit hotell precis. Jag tror inte ens att de hade en halv stjärna, men vem räknar.
 Den mycket exklusiva hotellrumet var en liten rum med dubbelsäng. Självaste sängen var så racklig så man vågade inte röra på sig. Lakanen var urtvättade och inte de finaste gud hade skapad. Framför fönstrena fanns galler. Jag vet inte om det var för att ingen skulle rymma ut eller bryta in, men jag lägger mina pengar på första alternativet. På var sin sida av sängen fanns en liten nattduksbord och vid ena väggen fanns en äldre tv aparat som visade bara tysd dubbade filmer och några stolar. Toaletten, den fick man besöka i hallen och delades med andra hotellgäster. På morgonen fick vi reda på att även hotellets frukost som ingick i priset var mycket exclusivt, kellogs med mjölk och svart kaffe.. vi hoppade dock över denna gormefrukost.
 Om ni nu tror att denna natt hände magi och vi hade roligt i sängen har ni helt rätt. Vi hade mycket roligt fast inte på detta sätt som ni tror. Vi skrattade på varandra, på de konstigt dubbade tv program de visade ,  vi lyssnade på ljuden från hallen och diskuterade om hur mycket en prostituerad tog . De flesta kvinnor som paserade vårat rumsdörr var mycket högljuda och rysktalande och de flesta män var från finland.. det pågick mycket sånt i den tiden ...
  Jag kommer  inte i håg när vi somnade , men när vi vaknade dammsög någon någonstans. Vi klädde på oss snabbt, tackade nej för frukosten och försvann därifrån snabbt som fan och hoppades att vi inte fick löss och var tacksamma att vi inte såg några kackerlackor vilket inte alls skulle ha varit ovanligt.  Vi tog en taxi till mannens hotell och åt frukost där. Min mamma och mannens bror kom ner och de pratade med varandra i den obegripliga språket. Vi spenderade en liten stund tillsammans, alla fyra, och bestämde sen att jag o mamma skulle åka hem till sig och männen skulle stanna kvar och handla det de hade tänkt o ta med sig hem till Sverige.
 Så där  var vår romans slut då..det var ju bra tills det var och nu skulle mannen åka tillbaka till Sverige. Han låvade ju o ringa, men  det vet vi ju hur det är. Man låvar bara för låvandets skull och sen blir det ju inget. Inte precis så att vi bodde gannar. För guds skull vi bodde ju inte ens i samma land.
  Vi sa adjö, han fick en puss och jag vinkade och förväntade mig inte o se honom under mitt livstid. Min mamma och jag åkte till tågstationen och åkte hem . Jag satt mig i tågets kalla träbänk och funderade  över de sista dagarna. Jag hade varit lycklig, det var länge sedan jag hade varit riktigt lycklig. Synd att det var över nu.. Där satt jag och kände mig så fruktansvärt ensam och tårarna bara började rinna...
 Varför ska jag inte få vara lycklig ? Jag är väl en bra människa ? När blir det min tur o le och skratta o bara vara lycklig som alla människor borde vara................
 Jag tog min hand för att torka bort mina tårar så att ingen skulle se de. Handen luktade så gått, den lukdade efetr honom..
Ellis

Vad du alltid skall avbryta där de är som mest spännande!!!

Thakock

Haha håller med Ellis!

MER! =D

Gun

Jag vill också höra mera, nuuu! :D