26:E JULI

  Älskar semester. Mera tid med hela familjen, mannen inkluderad. Då är det inte bara jag o barnen, då är även mannen inblandad och får äran o göra allt det där som görs med barn hela dagarna. Allt det där han räknar som mitt lyxliv på dagarna som att byta bajsblöjor, städa, plocka, laga mat, städa, tvätta, diska, byta mera blöjor mmm mm mm...
 Vi brukar äta ute minst en gång i veckan med hela familjen, men nu när det är semester kan man göra det oftare. Så i går var det kinarestaurangen och idag köttbullar på IKEA som avslutades med glass så klart...







 Det är lyxigt o få äta ute ibland tycker jag. Lite annorlunda mot det vardagliga. Dessutom slipper man ju diska.
 Även om maten alltid inte smakar så bra  så är det gott för själen o göra något annat. Dessutom känner man ju sig som en riktig supermamma om man lyckas o gå igenom en hel måltid bland andra vuxna utan att alla andra kunder skulle fly från restaurangen på grund av mina barns bordskick och ljudnivå. 
 Dessa dagar man inte lyckas vill man gömma sig under bordet från allas blickar. För konstigt nog tror folk att man själv inte hör när ens barn skriker. De verkar tro att det mera de blänger o viskar det fortare barnen slutar skrika. Eller tror de att barnen har någon av o på knapp som jag inte vill trycka bara för att jag tycker att det är så härligt med skrikande barn ?

 Trots att vi har ätit ute en måltid om dagen är det inte mindre disk i köket. Konstigt det där. Är det någon som kommer o lägger sin smutsdisk i vårat kök när vi inte är hemma ?
 Det fylls 2 diskmaskiner om dagen + det som ska handdiskas för jag envisar o använda glas som ska handdiskas. Hur gör de familjer som har 10 barn ? Jag har bara 3( + mannen så klart) och det blir ändå så mycket disk. Jag borde installera övervakningskameror i köket.
 Nu ska jag dricka kaffe ur mina nya muggar och försöka o spendera några till minuter framför dator. Det var evigheter sedan man tog sig tid o sitta o surfa runt...Men är det sommar så är det...