AJ AJ AJ

Välkommen till ha ont i benet bloggen. Här skriver vi bara om ont i benet dagar in o dagar ut och inget annat... Ja, jag lever ett tragiskt liv..
 Jag hade ingen aning att man kunde ha så ont i ett ben. Smärtan blev bara värre o värre i dag så jag fick tag på en akut telefonnummer och fick komma in till en läkare . Diagnos: Troligen inflammation i benet och foten. Men det kan även vara en blodpropp. Det var bara vänta o se sa läkaren. Han skickade i alla fall en remiss till USÖ så om det ska bli ännu värre är det bara o åka in o göra ett ultraljud på benet. Ett blodpropp är ingenting o leka med när man är gravid fick jag höra.
 Sen lyssnade han även på Sesam för han har inte rört sig på två dagar. Det tog ett bra tag innan läkaren hittade hjärtljuden. Gissa om jag hann  få panik ? Jag kunde knappt hålla tillbaka tårarna. Vad jag överdramatiserar saker o ting senaste tiden. Hur troligt är det att han hade dött där inne ? Så klart lever han. Han MÅSTE leva.... 
Jag skyller min överkänslighet på hormoner.
Tydligen liggen Sesam konstigt där inne (varför göra saker o ting lätta för sina föräldrar)så det gick inte så lätt o hitta hjärtljuden. Men hjärtat slog snabbt o starkt och sen blev han arg där inne och gav en spark på läkarens hand. Jag skulle också blivit arg om någon väckte mig från min skönhetssömn..
 Fick sitta 40 minuter i provtagningen efter läkarbesöket  för att lämna ett blodprov som ska visa om man har propp. När jag hade suttit o väntat där i 40 minuter säger tanten i provtagningen att de har redan skickat i väg dagens prover(klockan var då bara halv tre) och att min prov kommer inte skickas i väg förran fredag och svar har man tidigast på måndag. Vad  var i deen med att lämna denna prov då ? Blir det värre får man ju åka in och där måste de då ta ju ett prov som de får svar direkt och har det inte blivit värre tills måndag är det ju självklart ingen blodprop. De kunde ha sagt att de har så dålig logistik innan jag började sitta där o vänta i 40 minuter.  Och nej det var inte mycket folk som skulle ta blodprov. Jag hade nummer två så de är verkligen snabba där. 2 personer på 40 minuter. Vad gör de i denna vårdcentral ? 
 Nu ska jag vila benet sa läkaren, äta alvedon och 10 hallongrottor om dagen. Det sistnämnda sa läkaren var extra viktig för snabb återhämtning...
___________________________________

AJ AJ AJ DOKTOR STAL MAMMAS BLOD SA JESSICA SOM VAR MED NÄR JAG GAV BLODPROV. HON TYCKTE ATT DET VAR HEMSKT ELAKT AV DOKTORN O STICK MIG MED EN SPRUTA...