FÖR MYCKET AV DET GODA...

..och för mycket av det fina.... Det är alldeles för mycket fint där ute i affärerna. Hu ska man välja ? Hur KAN man välja ?
Det finns minst ett tusen olika baby täcken. Minst 1000 olika. Hur ska man välja då ? Så snart man köper en hittar man en som är ännu finare och man vill ju ha det finaste till sitt barn. Då köper man den också och övertalar sig själv att det är nog bäst o ha en extra. Men vad händer efter några dagar tror ni  ? Ja då hittar man en ännu finare..Till slut sitter man där och upptäcker att man har köpt tio olika babytäcken. Ja vi får hoppas att det blir en kall vinter så vi kan ha alla tio på varandra och en liten Sesam under de......Han kommer nog svettas som tusan, men vad gör det. Täckena blir ju använda i alla fall...
 Det är svårt o leva i ett land var man kan köpa saker till sina barn. Tänk vad lätt det våre om man inte hade något. Man slipper o välja en massa, springa i affärer tills fötterna blöder och oroa sig om man har köpt rätta saker..Ja, jag flyttar nog till Afrika  eller tillbaka till Estland. Det var lättare när jag var fattig som en kyrkrotta och hade råd o köpa bara en babytäcke på loppis för 1:50.....
Thakock

Haha, jag längtar till den dagen jag kan få göra så med. =D



sv: hhaha, men jag lovar att inte skvallra ;D