SJUKVÅRDSUPPLYSNINGEN

Sömnförsök nummer 53 fungerade och jag fick sova hela en timme. Tänk, en hel timme. Så nu är jag utvilad eller inte då....
 Mannen tjatade att jag ska ringa till sjukvårds upplysningen i dag. ``Tänk om du har fått blodpropp ?`` tjatade han. ``Tänk om du dör. Vem ska då byta bajsblöjor ? ``
 Gullig han är.  Det där kallar jag äkta kärlek..
 Hur som helst ringde jag då 1177. Man kom fram direkt. Ingen väntetid alls. Snacka om bra kundcervice. Men jag fick ringa till vårdcentralen och sätta mig i deras akutmottagning fick jag svar. Eftersom jag har haft ont över 12 timmar och inte dött ännu så är det inte sjukhus akut. Kvinnan i sjukvårds upplysningen har nog aldrig varit i vår vårdcentral. Ska jag åka dit o sätta mig hinner jag föda Sesam , dö i ålderdomen, hinna bli kremerad och begravd innan man kommer in för att träffa en läkare. Och skulle det hända mirakel och man får träffa en läkare så kan de ändå inte göra något. De har inga ultraljudsmaskiner, ingen kompetent personal. Så vad ska jag dit för ?
 I värsta fall är det en blodpropp och mannen får byta ensam bajsböjor i framtiden. I bästa fall kommer smärtan från min åderbråck jag har fått under denna graviditet eller då har jag brist på magnesium, järn eller annat skoj.
 Ja vi får se hur det går med benet. Om det inte blir bättre snart får jag nog ta saker i egna händer och såga av eländet...
Thakock

Det är skit svårt med sjukvården idag. Tråkigt =/