GLITTERKLÄNNING

   I går hade Tessy på sig sin fina glitterklänning till kyrkan. Hon hade längtat så o få ha på den. 
Egentligen köpte vi den till Jessica på en kvartersloppis förra sommaren för 20 kr, men det var nästan för liten för henne direkt. Tror hon fick använda den bara någon enstaka gång. Sen fick Tessy ärva den och hon har väntat så för att kunna börja använda den. Men nu så, nu passade den perfekt och hon vart så lycklig. Min glitterklänning sa hon och dansade runt här hemma.
 Klänningen kommer från Kappahl ursprungligen, men som sagt vi fyndade den på loppis
 
 
Så fina detaljer..
 
 
Småttingarna färdiga för kyrkan.
Jessica har börjat i barnkören och på miniorerna där och nu var det första framträdandet med kören så så klart var man ju tvungen o gå o titta. Och så duktiga alla barnen var. Fick nästan tårar i ögonen.
 
 
 Flätad..
 
 
Efter gudtjänsten var det en auktion var de sålde det folk hade tagit med från sina egna trädgårdar som potatis eller äpplen, men de som inte har ågon fruktträdgård som vi kunde baka o ge bort det så jag bakade med småtjejerna hela söndagsförmiddagen.
 Alla pengar som kom in gick till välgörenhets projekt och den här gånger var det rent vatten som pengarna gick till. 
 Alla bakverk blev sålda och de fick förhoppningsvis in lite pengar till de behövande. 
 
 
  Efter auktionen var det middag med kyckling o ris och äppelkaka som alla barn hade bakad. Sen kom prästen och satt vid vårt bort och pratade om gud o annat. Han var jätte trevlig o rolig måste jag säga, men mig omvandlar han inte. Jag är inte kristen, men jag respekterar andras tro och barnen gillar det ju i kyrkan så det är min sak o stötta de som förälder i deras intressen. Och så länge de vill gå så får de göra det.
 Men det att baka till välgörenhet gillar jag verkligen o göra. Finns det en anledning o baka kan ja ju verkligen inte säga nej. Jag skulle nog kunna baka hela dagarna om det bara skulle vara någon som skulle köpa så att pengarna skulle gå till någon som verkligen behöver de.
 
Så nu vet ni vad vi gjorde i går. 
Hoppas ni har haft en lika bra helg som vi har.