INSTA VECKA 43

Här kommer förra veckans Instagram bilderna.
För de som ville veta vad jag heter på INSTA så är det samma som bloggen: livetivillavillekullablogg
Som sagt på grund av tidsbrist så är bloggen lite åsidosatt, men jag vill inte lägga ner den...än...
 
Veckan började med en tidig tokmorgon på en riktig tokmåndag...
 

Lillemannen har varit extra tjurig. Ville varken gå eller sitta i vagnen. Stå i ståbrädan gick bara bra så länge vagnen stog stilla.
Ni kan tänka er hur länge det tog att gå fram o tillbaka till dagis/ skola för att lämna Jessica o Tessy..
 

Nya stickis för att pigga upp tråkiga läseböcker..
 
 
Inbjudningarna till kalaset blev färdiga och utdelade.
Det var en häver o hitta allas postlådor. Vissa gator har inga skyltar. Hus har inga nummer..Vissa postlådor har inga nummer på de. Vissa har inga namn på de för de är solblekta och går inte o läsa ut. Efter 3 timmars åkande runt fick vi ringa till de vi inte hittade. Och även det visade inte vara så enkel för många svarade inte på mobilen och vi lämnade medelande, men man vet ju inte om de fick den eller ej.
Varför får man inte dela ut bjudningar i skola/dagis om man bjuder alla ??? Nästa kalas ska jag skicka alla bjudningar med posten i alla fall. Det blir billigare så i slutänden ändå.
 
 
Var på Dollarstore och hittade denna skal. Väldigt sygen på den..
 

Det går tydligen bra nu..
 
 
Fredagens shoppinglunch på Mc. Blev sminkad gratis på The Body Shop. Kände mig som en stjärna..MANNEN märkte inget. Kommer jag hem en dag utan huvud kommer han nog inte märka något då heller..



Köpte vagnen jag har drömt om i nästan två år..
 

MANNEN fick mer hjälp än ha behövde för att bygga ihop den..
 

Fredagsfest..
Ja, se här kan vi det med Party..
 

Lördagsfrukost ?
Här kommer jag nog köpa nästa kalastårta. Så fina..
 
 
Media Markt bjöd på gratis lunch på lördag..
 

..och kaffe..
 

..och cupcakes..och musslor(urk..)
Rena rama trerätters ju..o gratis..
 
 
Småttingarnas Halloweendräkter blev inhandlade på Rusta. 49 kr styck. Helt klart prisvärda..
 

På lördag var småttingarna bjudna på Halloweenkalas hos en kompis så spökbruden o vampyren gav sig i väg o festade loss..eller spökade loss..
 





Baksaker från Pandurohobby har kommit så nu kan vi börja göra Halloweenklubbor..
Passade ju på o handla när de hade 20 % på allt.
 
 
Söndagen bjöd på en oväntad överraskning. MANNEN satt upp mina tallrikar som jag har tjatat om i två års tid. Jag är fortfarande i chock..
 

Sneakers familjen har fått hem nya sneakers jag fyndade på Catalogs 40 % rea på reapriset rean..ja mycket rea var det. Pris 30-57 kr paret.
 

Lördagsloppis bjöd på många fynd. Bland annat dessa 5 armband för 25 kr för alla ihop.
 
 
Och till sist barnens lördagspåsar. Den här veckan delade Jessica o Tessy på en för de fick något stort. Något de har väntat o längtat efter i eeeeeevigheter...Nämligen Monster Highs nya film..
 
 
Hittade dessa stora skålar på IKEA förresten. Gjorda i Vietnam. Älskar såna stora porslinsskålar så självklart fick en av de följa med mig hem...
Är ni förvånade om jag säger att det var den rosa ?..



 
Nä nu måste jag fortsätta här med kalasförberedelser till lördagens Halloweenkalas. 6 har tackat nej så nu är det 42 barn som ska komma + våra egna...