FACEBOOK SKADAD

    MANNEN satt i fåtöljen i går o pillade med sin iphone. Plötsligt började han dra fram o tillbaka på mobilskärmen med pekfingret. Först långsmat, sen snabbare, sen hårdare. Till slut nästan så hårt så att han skulle kunna trycka sin finger igenom skärmen. Då började han även sucka, morra o tittade på flera tillfällen på mig och jag visste vad han ville. Han ville så klart att jag skulle fråga honom vad som var fel. Jag ville inte fråga för jag brydde mig ärligt sagt inte vad som var fel med hans iphone. Den stackaren verkade upprörd och jag trodde inte att han kunde trycka ännu hårdare på skärmen utan att det skulle gå sönder och om det går sönder så kommer det inte bara suckas det kommer o tjatas om att det var mitt fel för att jag inte frågade honom på en gång vad som var fel så han var ju tvungen o lösa problemet själv..ja ni förstår. När han hade suckat ännu en gång så frågade jag honom vad i hela fridens namn var det. Då tittade han på mig med sån där allvar i blicken så att man kan tro att någon av barnen har dött o sa:``Det funkar inte. Facebook funkar inte.``
``Och ? Vem brur sig? ``svarade jag lite lättsamt.
För sergöst, vem brur sig ? Funkar det inte just på sekunden så funkar det väl lite senare. Hur allvarligt kan det vara liksom ? Är det livsviktigt att på just den här sekunden få läsa att en barndomskompis som man inte har sett på 30 år och som inte ens hör av sig när man fyller 50 har upptaterat att det är 20 grader varmt ute. Eller måste man just den här sekunden se på en klipp någon har lagt ut var män i olika åldrar o nationaliteten ramlar o slår sin viktigaste(om man frågar en man ) ägodel. Jag tror man överlever nån minut utan facebook. Eller? Men nu var det inte bara nån minut utan nån timme som facebook inte fungerade och då var det panik för vissa. Vissa tyckte att det var till o med så allvarligt så att de  ringer till polisen för att få hjälp.
Men ni behöver inte rínga till polisen, ni behöver inte signalera till batman och även spindelmannen kan sova vidare för facebook fungerar idag. Och MANNEN, han  blev glad som en liten pojke på julafton när han äntigen kunde läsa lite upptateringar och fått inbjudan o spela candy crush för femhundrande gången. Inte att han spelar några spel på facebook, men bara för att ha fått en förfrågan är ju grejer det...
Jag vi alla har väl våra hobbys. Jag är kanske inte så road av facebook, men loppis däremot, det är grejer det. Dit ska jag idag o fynda. Men må det hända att en lördag är loppis stängt så låvar jag att inte ringa till polisen i alla fall. För sedan när har det hjälpt o ringa polisen? Vill man få hjälp ska man så klart ringa lite högre upp. Då ska man ringa till Kungen eller Obama eller nån annan snubbe som har makten...