JESSICAS 7 ÅRS KALAS/ MONSTER HIGH KALAS

   Här kommer lite bilder på Jessicas 7 års kalas. Hon hade länge önskat o få ett Monster High kalas så jag sa ja till detta för jag trodde att det skulle vara lätt o hitta saker till ett sådant tema. För sig var det lätt o hitta det mesta för Monster High är poppis just nu, men det var någon sorts troll i detta kalas. Det mesta gick nämligen fel.
Så klart fick jag tidsprist som vanligt o han inte med hälften. Sen önskade Jessica en 3 vånings tårta vilket jag helt misslyckades med. Sista tårtbottnet jag bakade blev för någon anledning rått inuti. Så det var ju bara o kasta.Sen ramlade tårtan ihop, det var för lite marsipanlock o så vidare. Den tårtan som till slut blev så kallade födelsedagstårtan var så hemsk i utseendet(smaken var tack o lov bra) så jag skämdes o lägga fram den, men gästerna skulle ju komma snart så det hans ju inte med med en ny tårta och man måste ju ha en tårta så klart. Men det var inte den ensda pinsamma händelsen. Pinjatan Jessica önskade och som jag till slut hittade öppnade sig inte när barnen drog i snöret så vi fick ``gräva`` fram godisarna.
 
Jessica fick ju en Clawdeen kostym med peruk i födelsedagspresent från oss och hon skulle ha på den till sin kalas, men det var så varmt så 10 minuter innan första gästen kom började hon byta om och då ville ju inte Tessy så klart ha sin Monster High tröja o inte Cramen Ly heller så det vart klädbyte för allihoppa supersnabbt. O då blev ju frisyren förstört så det var kaos överalt precis innan kalaset skulle börja.
Som sagt inte ett lyckat kalas om ni frågar mig, men Jessica var nöjd och det är det viktigaste.  Jag får väl skämmas i min lilla skamvrå, men här kommer bilderna i alla fall..
 
Vi hängde en födelsedagsskylt vid ytterdörren så alla skulle veta vart kalaset var.
Jessica tyckte så klart att det var roligt att hennes namn stod på skylten..
 

För första gången hade vi köpt helium ballonger o en flaska helium. Det var roligt o ha ballongerna flygandes uppåt och inomhus så var de uppe vid taket . Det enda nackdelen var att alla barn skulle få en egen ballong med sig hem, men de lyckades o släppa allihoppa redan på kalaset så i stort sett alla flög i väg.
 

Lilla buffen för sötsaker...
 



Monster High cupcakes
 





 


 
 


 
Monster High cupcake stand med cupcakes



























Monster High pinjata..
 
 
Kalaset började med att alla barn fick färglägga Monster High teckningar tills vi väntade at alla skulle komma och att maten skulle bli klar..
 

Till mat blev det pommes o korv för det var det Jessica önskade. Det var också mycket uppskattat av alla barn. De åt med god aptit allihoppa.
 

Medans jag plockade bort maten o snyggade till bordet för tårtan o paketöppningen fick barnen kasta boll ute..
 








 
 

Efter tårtan o kakorna fick det bli pinjata och när vi väl fick fram allt ur pinjatan fick barnen var sin godispåse med lite godis o Monster High saker i..Sen hoppade de stutsmatta, dansade, lekte i klätterställningen o sprang runt tills det var dax o gå hem...
 


När gästerna hade gått hem började Jessica leka på en gång med presenterna.
Monster High bollen var så klart mycket uppskattat. Hon fick till o med 2 likadana så hon o Lillemannen sparkade boll i flera timmar..
 

Jessicas födelsedagspresenter hon fick från sina klasskompisar. På bilden saknas 2 Monster High bollar och en Monster High plåtlåda..
 


 
barnkalas - kidsparty - monster high
knodden.blogg.se

Så fint allting var! :D

Robex Lundgren

läckert